Πέντε από τα επτά σχήματα πέρασαν στη Β` φάση του διαγωνισμού για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά σε τέσσερα νέα Δικαστικά Μέγαρα σε Έδεσσα, Σερρών, Κιλκίς καθώς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Στο έργο συμπεριλαμβάνεται η συντήρηση και η διαχείριση τους.
Τα σχήματα που περνούν είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX.
Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (που είναι και η Αναθέτουσα Αρχή) εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου , μιας ακι δεν πέρασαν στην επόμενη φάση της διαδικασίας τα σχήματα: ΜΗΧΑΝΙΚΗ και ΤΕΚΑΛ-JCC.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 148,81 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 120 εκατ. ευρώ). Η εκδήλωση ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2021. Η διάρκεια της σύμβασης προγραμματίζεται για 360 μήνες (30 έτη) εκ των οποίων τα πρώτα 3 χρόνια (κατά μέγιστο) θα αφορά την κατασκευαστική περίοδο.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν. 4412/2016 [αι στο Ν. 3389/2005 («Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα»), όπως έχουν τροποποιηθεί.
Η διαδικασία ανάθεσης περιλαμβάνει δύο φάσεις:
Την Α΄ Φάση (προεπιλογή) όπου ολοκληρώθηκε με την παραπάνω απόφαση, και τη Β’ Φάση η οποία διακρίνεται περαιτέρω σε δύο επιμέρους στάδια, ήτοι: Στάδιο Β.Ι (ανταγωνιστικός διάλογος) όπου εισέρχεται ο διαγωνισμός για να καταλήξουμε στο Στάδιο Β.ΙΙ που είναι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Στόχος είναι το έργο να τρέξει και να φτάσουμε γρήγορα στη Β.ΙΙ`φάση και στην κατάθεση των προσφορών.
Τα έργα χωρίς να υπολογίζονται τυχόν καθυστερήσεις πιθανόν να μπορούν να ξεκινήσουν το 2023.
Το πότε θα τελειώσουν όμως είναι που ενδιαφέρει, αλλά η κυβέρνηση θέλει να βάλει μπρος στα έργα…
Για να φαίνονται προεκλογικά οι …μπουλντόζες!