Τέλος τίθεται καταληκτική ημερομηνία η 31η Αυγούστου του έτους των εκλογών, για την κατάρτιση και δήλωση των συνδυασμών και η 10η Σεπτεμβρίου για την ανακήρυξη αυτών από το αρμόδιο δικαστήριο, ώστε να υπάρχει πλήρης έλεγχος των εκλογικών δαπανών και οι υποψήφιοι να είναι εγκαίρως γνωστοί στο εκλογικό σώμα.
Όσο για τον αριθμό των μελών των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων, καθώς και των συμβουλίων δημοτικών κοινοτήτων καθορίζεται με βάση συγκεκριμένες πληθυσμιακές κλίμακες.
Προβλέπεται λελογισμένη μείωση του αριθμού των μελών τους, καθώς μετά τη δημόσια διαβούλευση, επήλθαν στοχευμένες παρεμβάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, δήμος που αποτελείται από περισσότερες από έξι (6) δημοτικές ενότητες και έχει πληθυσμό από 10.001 έως 50.000 κατοίκους, δικαιούται αυξημένου αριθμού μελών δημοτικού συμβουλίου.
Όσο για το πλαίσιο κωλυμάτων εκλογιμότητας και ασυμβιβάστων, λαμβανομένων υπόψιν και παρατηρήσεων που διατυπώθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, ήδη επαναδιατυπώθηκαν με σαφήνεια και πληρότητα δικονομικές διατάξεις που αφορούν στην εκδίκαση διαφορών που σχετίζονται με τις εκλογές των ΟΤΑ, όπως επίσης και για τη διεξαγωγή των εκλογών δημοτικών και περιφερειακών αρχών είναι δεδομένο πως λαμβάνεται υπόψιν ο μόνιμος πληθυσμός, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής.
Τώρα το πως ο μόνιμος θα είναι και νόμιμος, ειδικά για τους υποψηφίους είναι ένα … ερώτημα
Που χρήζει ιδιαίτερης … μετάφρασης!