Με την υπογραφή της σύμβασης παρουσία του πρωθυπουργού και του Κώστα Καραμανλή ξεκινά το έργο της αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού με την κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ της Fly Over στη Θεσσαλονίκη.
Το συγκεκριμένο έργο, είχε αποφασιστεί από το 2019 από την σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και είχε χαρακτηριστεί καινοτόμο έργο, καθώς θα ανακουφίσει έναν δρόμο που ήταν κορεσμένος από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.
Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στο σωστό σχεδιασμό των έργων σε όλη την χώρα, ενώ διευκρίνισε πως σήμερα εκτελούνται έργα ύψους 13 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 5 δισ. εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη
Κώστας Καραμανλής: Κάνουμε το βήμα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας

Η κυβέρνηση της ΝΔ θα είναι αυτή που θα παραδώσει τη Fly Over όταν αποπερατωθεί η κατασκευή της τόνισε κατά την υπογραφή της σύμβασης ο κ.Μητσοτάκης στέλνοντας έτσι ένα μήνυμα για τις επερχόμενες εθνικές εκλογές, ενώ το έργο χαρακτήρισε τεχνολογικό επίτευγμα ο Κώστας Καραμανλής καθώς ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026.
Το Fly Over θα ανακουφίσει έναν δρόμο που ήταν κορεσμένος από τη στιγμή που σχεδιάστηκε, είπε ο κ. Μητσοτάκης για την υπάρχουσα περιφερειακή οδό, ενώ επισήμανε ότι πιστεύει πως η κυβέρνηση της ΝΔ θα είναι αυτή που θα παραδώσει τη Fly Over όταν αποπερατωθεί η κατασκευή της, στέλνοντας έτσι ένα μήνυμα για τις επερχόμενες εθνικές εκλογές.
Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός είπε ότι “παλέψαμε με συμφέροντα που δεν ήθελαν να κατασκευαστεί με τη μέθοδο που το κάνουμε” και πρόσθεσε ότι “έως το τέλος του 2023, το πολύ αρχές 2024”, η Θεσσαλονίκη θα έχει “και Μετρό και αρχαία”.
Μίλησε επίσης για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ και την αναβάθμιση που προχώρησε με νέα λεωφορεία.
“Όλα όσα κάνουμε συνθέτουν την απάντησή μας στα χρόνια προβλήματα της πόλης” είπε και τόνισε ότι “δεν πρόκειται να τάξουμε πράγματα εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε”.

“Έχουμε να δείξουμε έργα που παραδίδονται ή πρόκειται να παραδοθούν” ανέφερε ακόμη ο πρωθυπουργός.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με βίντεο στο οποίο Θεσσαλονικείς πολίτες μιλούν για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν για να διασχίσουν την πόλη από τη μια άκρη της στην άλλη, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε το έργο της Fly Over και οι δυνατότητες που θα δώσει.
Κώστας Αχ. Καραμανλής
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι η σημερινή ημέρα είναι σπουδαία για τη Θεσσαλονίκη.
“Κάνουμε το βήμα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας” είπε και χαρακτήρισε τον εναέριο αυτοκινητόδρομο ως τεχνολογικό επίτευγμα. Είπε μάλιστα ότι ο νέος δρόμος “θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, θα λύσει τα ζητήματα ασφάλειας και θα έχει ορθό περιβαλλοντικό αποτύπωμα”.
Θύμισε μάλιστα ότι από την ένταξη της χώρας στη ΕΕ η χώρα έλαβε για έργα 180 δισ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων εκ των οποίων όπως είπε πολλά δόθηκαν χωρίς σχεδιασμό, ενώ τώρα με την κυβέρνηση Μητσοτάκη υπάρχει σωστός σχεδιασμός και σε όλη την χώρα εκτελούνται έργα ύψους 13 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 5 δισ. εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ “που η προηγούμενη κυβέρνηση τον είχε καταδικάσει σε βέβαιο θάνατο” ενώ ολοκληρώνεται και το μετρό της Θεσσαλονίκης, με τις αρχαιότητες να επιστρέφουν, όπως τόνισε, στη θέση τους εντός σταθμών του μετρό.
Παράλληλα υποσχέθηκε ότι και το μετρό της Καλαμαριάς θα παραδοθεί 6 μήνες μετά την κεντρική γραμμή.
Να σημειώσουμε ότι ο διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε στο τέλος του 2020 και ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχθηκε η Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ που θα έχει για 30 έτη δικαίωμα εκμετάλλευσης.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026.
Η υπερυψωμένη Fly Over είναι μήκους 13,5 χιλιομέτρων εκ των οποίων 4 χιλιόμετρα συνεχούς γέφυρας.
Θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες και δύο ΛΕΑ ανά κατεύθυνση καθώς και εννέα ανισόπεδους κόμβους, 10 γέφυρες και τρεις σήραγγες.
