Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη, θα σταθώ στην απαξίωση των υποδομών του ΟΣΕ – OSE και ειδικά των περιουσιακών στοιχείων της Γαιαοσε Α.Ε. που την διαχειρίζεται αναφέρει ο έγκριτος δημοσιογράφος Παναγιώτης Σαββίδης.

Από τη Θεσσαλονίκη έως την Αλεξανδρούπολη, δεκάδες κτίρια σιδηροδρομικών σταθμών -κάποια πραγματικά αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα- ρημάζουν, κλειστά και εγκαταλειμμένα.
Λίγο η οικονομική κρίση και η υποβάθμιση του σιδηρόδρομου και περισσότερο η χρήση των νέων τεχνολογιών (αν και τελικά αποδείχθηκε πως και αυτές πάσχουν), είχε ως αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των παλαιών Σ.Σ. να βάλουν λουκέτο και ν’ αφεθούν στη τύχη τους.
Τ’ ακίνητα αυτά -που σήμερα καταρρέουν- θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για οικο-τουριστικούς σκοπούς ή και για πολιτιστικές κ.α. χρήσεις από τις τοπικές κοινωνίες.
Δείτε το παράδειγμα του ΜΕΘΟΡΙΑΚΟY ΣΤΑΘΜΟY στη Βυρώνεια.

Πρόκειται για έναν Σ.Σ. με ιστορία (έδρα του Ελληνικού Στρατηγείου στη τελική φάση του Β’ Βαλκανικού Πολέμου το 1913) που ήταν σε λειτουργία έως το 2004.
Μετά έκλεισε και παραδόθηκε στην εγκατάλειψη και στη λεηλασία, για μία δεκαετία σχεδόν μέχρι που η ιδιωτική πρωτοβουλία αξιοποίησε και ανέδειξε το ακίνητο, μετατρέποντάς το σ’ ένα παραδοσιακό καφε-μεζεδο-παντοπωλείο, που αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς στον τουριστικό χάρτη της Κερκίνης και όχι μόνο.
Στις Σέρρες, υπάρχουν δεκάδες ακίνητα του ΟΣΕ που σήμερα διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και τα οποία θα μπορούσαν ν’ αξιοποιηθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία και όχι μόνο.
Πρακτικά αυτό μπορεί να συμβεί, αφού η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. τα εκμισθώνει χωρίς ιδιαίτερες διαδικασίες.
Ωστόσο το ύψος του μισθώματος που απαιτεί, με λογική Αθήνας, λειτουργεί τις περισσότερες φορές, αποτρεπτικά για τους ενδιαφερόμενους.
Αποτέλεσμα τα κτίρια να ρημάζουν, απαξιώνονται και καταστρέφονται, όταν θα μπορούσαν ν’ αξιοποιηθούν από ιδιώτες, συλλόγους, δήμους κ.α., δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την τοπική οικονομία αλλά και τα έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.
Τάδε έφη ο καλός φίλος και συνεργάτης Παναγιώτης Σαββίδης, από την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», τόσο για την απαξίωση των υποδομών του ΟΣΕ, αλλά και τις εξαιρέσεις, όπως ο Μεθοριακός σταθμός στη Βυρώνεια, που η ιδιωτική πρωτοβουλία τον αξιοποίησε και ανέδειξε το ακίνητο, μετατρέποντάς το σ’ ένα παραδοσιακό καφε-μεζεδο-παντοπωλείο, που αποτελεί σήμερα σημείο αναφοράς στον τουριστικό χάρτη της Κερκίνης και όχι μόνο….