Πέρασε το “τεστ” από την αρμόδια Επιτροπή μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Απόστολος Τζιτζικώστας που είναι υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού.
Ο κ. Τζιτζικώστας βρέθηκε ενώπιον των ευρωβουλευτών που συγκροτούν την επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και αυτών της επιτροπής για το Περιβάλλον, τη Δημόσια Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, οι οποίοι «ανέκριναν» τον προταθέντα από την Ελλάδα επίτροπο για περίπου τρεις ώρες και στο τέλος με 39 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 3 αποχές εγκρίθηκε η υποψηφιότητά του.
Ως νέου Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού σαρωτική η εκλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα

Σαρωτική ήταν η εκλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα ως νέου Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. Μάλιστα πήρε τις 39 από τις 44 ψήφους και τις περισσότερες τις είχε αποκλείσει ο ίδιος με την έναρξη της ομιλίας του.
Οι δυο αρνητικές ψήφοι ήταν της ακροδεξιάς και ο κ. Τζιτζικώστας στην πρώτη ερώτηση του ευρωβουλευτή της ακροδεξιάς, που αφορούσε την αυτοκινητοβιομηχανία ξεκαθάρισε ότι διαφωνεί με τις θέσεις του και μάλιστα κάθετα.
Οι άλλες τρεις ψήφοι που δεν προσμετρήθηκαν στις θετικές, διότι απείχαν ήταν των ευρωβουλευτών που ανήκουν στην αριστερά.
Ο κ. Τζιτζικώστας βρέθηκε ενώπιον των ευρωβουλευτών που συγκροτούν την επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και αυτών της επιτροπής για το Περιβάλλον, τη Δημόσια Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, οι οποίοι «ανέκριναν» τον προταθέντα από την Ελλάδα επίτροπο για περίπου τρεις ώρες.
Τα βασικά ζητήματα που τέθηκαν ήταν το μέλλον των μεταφορών στην ΕΕ, η μετακίνηση του στόλου των αυτοκινήτων προς περισσότερες φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και η τραγωδία στα Τέμπη.
Ο Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στα Τέμπη στο τέλος της εναρκτήριας τοποθέτησής του:

«Ακριβώς επειδή κατάγομαι από την Ελλάδα θα συνομιλήσω με τα κράτη – μέλη της ΕΕ, με σκοπό να γίνει απολύτως κατανοητό από όλους ότι η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι προτεραιότητα.
Παράλληλα θα βοηθήσουμε όλα τα κράτη – μέλη ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες επανάληψης τέτοιων δυστυχημάτων στο μέλλον», υπογράμμισε.
Σε άλλο σημείο ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στην ενίσχυση των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
«Ο σιδηρόδρομος είναι βασική συνιστώσα για τους βασικούς διαδρόμους μεταφορών της ΕΕ και ένας από τους πιο “πράσινους” τρόπους μεταφοράς που υπάρχουν. Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί για μένα κορυφαία προτεραιότητα», επισήμανε.
Τα άλλα μεγάλα ζητήματα

Ο προτεινόμενος επίτροπος αναφέρθηκε επίσης σε στρατηγικούς τομείς της ΕΕ, στους οποίος θα κληθεί να δώσει απαντήσεις, εφόσον εγκριθεί από το ΕΚ, όπως την ενίσχυση των θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, στην ενίσχυση των ευρωπαϊκών λιμένων, ώστε η ΕΕ να διατηρήσει την κυριαρχία της στον εμπορικό τομέα, έναντι ανταγωνιστών, ιδίως από την Κίνα, που επενδύουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες και στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων, καθώς περίπου 20.000 Ευρωπαίοι πολίτες χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.
Σχετικά με τα αυτοκίνητα, ο επίτροπος είπε ότι οι Ευρωπαίοι επιβαρύνονται με υπερβολικό κόστος αν κινηθούν με το νοικιασμένο αυτοκίνητό τους από τη μια χώρα στην άλλη.
Αν νοικιάσετε ένα αυτοκίνητο στην Ιταλία και το αφήσετε στη γειτονική Σλοβενία, η επιβάρυνση μπορεί να φτάσει τα 1.000 ευρώ – αυτό θα πρέπει να αλλάξει, δήλωσε και πρόσθεσε ότι «η Επιτροπή πρέπει να γκρεμίσει τα εθνικά ρυθμιστικά εμπόδια όπου υπάρχουν …
Είναι καιρός να κάνουμε την ενιαία αγορά μας πραγματικά ενιαία».
Είπε ακόμη ότι «οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας του οποίου οι εκπομπές [ενν. αερίων του θερμοκηπίου] συνεχίζουν να αυξάνονται σε σχέση με το 1990».
Για το ζήτημα των πλοίων-φαντασμάτων που διακινούν ρωσικό πετρέλαιο είπε ότι παίρνει στα σοβαρά τα θέματα ασφάλειας στις θάλασσες και τα περιβαλλοντικά που ενέχονται.
«Αν δω ότι δεν υπάρχει συμμόρφωση, θα δράσω αποφασιστικά κατά κάθε χώρας μέλους», είπε.
Τέλος, αναφέρθηκε στο ζήτημα των «πράσινων» αεροπορικών καυσίμων και των ηλεκτρικών οχημάτων για τους εταιρικούς στόλους οχημάτων.
Ως προς το τελευταίο δεν απέκλεισε να υπάρξουν νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Εθελοντική αιμοδοσία από το Σύλλογο Εργαζομένων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών