01/03/2025
8.1 C
Serres

Κώστας Μπούμπας: Αν είχαμε καλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο θα είχε επιλυθεί το πρόβλημα;

Αναλυτικά η ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίουμε θέμα ημερήσιας διάταξης τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών». (2η συνεδρίαση–ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών προσώπων).

xrimatistirio politikis ena

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε. Να ευχαριστήσω όλους τους φορείς που συμμετέχουν σε αυτή την Επιτροπή σε ότι αφορά το νέο σχέδιο νόμου περί συγχωνεύσεων εταιρειών για το σιδηρόδρομο.

Για να μην επαναλαμβάνονται πολλές ερωτήσεις που έχουν ήδη γίνει από τους συναδέλφους, αλλά ορμώμενος τώρα και από αυτό που είπε ο συνάδελφος από το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος, εδώ τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι από τις 741 περίπου ισόπεδες διαβάσεις, οι 292 είναι αφύλακτες τούτη την ώρα.

BMW2grand coupe afoi ioannidi serres

Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό ότι αφορά τους αριθμούς. Φαντάζομαι το ξέρει και ο Υπουργός. Από εκεί και πέρα, αυτό που έγινε στον Έβρο τώρα με τις 38 διαβάσεις που είναι αφύλακτες και ότι θα δίδονταν σε μία ιδιωτική εταιρεία για φύλαξη, έχει τελματώσει και αυτό.

Η ερώτηση είναι προς την αρμόδια Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, την κυρία Τσιαπαρίκου, όπου είχα ακούσει και κάποιες δηλώσεις που έκανε και στο παρελθόν και στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, λέγοντας, ότι δεν είναι στη δικαιοδοσία και στην αρμοδιότητα η ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην ΡΑΣ, αλλά επίσης και το τροχαίο υλικό.

Η ερώτηση είναι μια κοινή και πανεπιστημιακή και μάλιστα έχει και μια εξειδίκευση και στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού, ακόμη και στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, όπως διαβάζω, θα πρέπει να γίνει μία αλλαγή αρμοδιοτήτων και δικαιοδοσίας, δηλαδή, να αλλάξουν οι αρμοδιότητες της ΡΑΣ προκειμένου να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά της, όπως γίνεται ενδεχομένως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης; Θα πρέπει δηλαδή και η ΡΑΣ να έχει άποψη και λόγο σε ότι αφορά την εκπαίδευση, πρώτον, του προσωπικού, αλλά και στο τροχαίο υλικό αν είναι το ενδεδειγμένο;


Η ερώτηση αυτή αφορά λοιπόν για την αναβάθμιση η οποία πρέπει να γίνει από πλευράς της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όπως την άκουσα και πριν και να υπάρχει μια πιο γενναία χρηματοδότηση σε ότι αφορά το Σιδηρόδρομο και αν είναι σε θέση να μας πει τι γίνεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Δηλαδή, αν βάλουμε την Ελλάδα με βάση τη χρηματοδότηση και την κατάσταση λίγο του σιδηροδρομικού δικτύου, σε ποια θέση θα είμαστε; Σίγουρα δεν μπορούμε να συγκριθούμε με μια Ιταλία, Γερμανία ή με άλλες χώρες, αλλά τουλάχιστον κάποιες χώρες, όπως για παράδειγμα η Ρουμανία και η Βουλγαρία, που είναι μέτρο σύγκρισης, να δούμε που βρισκόμαστε εκεί, διότι η εικόνα στο Σιδηρόδρομο, όλοι το γνωρίζουμε, είναι ζοφερή.

Από πλευράς βεβαίως τώρα και των εκπροσώπων του Οργανισμού Συγκοινωνιών Ελλάδος, του ΟΣΕ, αν μπορούν να βάλουν σε πρώτη φάση το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Σιδηρόδρομο, γιατί ακούγονται πολλά, δηλαδή, για παράδειγμα, ότι πήραμε τα ιταλικά αυτά τρένα υψηλής ταχύτητας, το Frecciabiancaή το Ασημένιο ή το Λευκό Βέλος και ούτω καθεξής.

Αν και το είχα πει και στην προηγούμενη Επιτροπή, ότι πολλά ακούστηκαν για τα λεγόμενα αυτά τρένα, ότι δεν έχουν και την ενδεδειγμένη ασφάλεια, τουλάχιστον όπως κατήγγειλαν οι Ελβετοί στα γνωστά Pendolinoτα τραίνα των Άλπεων, αν βάλουμε όμως και ιεραρχήσουμε αυτή τη στιγμή, το πρόβλημα είναι κυρίως στο στόλο των τρένων που έχουμε πάρει από την Ιταλία ή στο σιδηροδρομικό δίκτυο που είναι πεπαλαιωμένο και απαρχαιωμένο και σε πολλές περιπτώσεις εγκαταλελειμμένο που λέμε,ή είναι και τα δύο μαζί στην ίδια θέση;


Δηλαδή, αν είχαμε ένα καλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο από πλευράς ποιότητας σιδηροδρομικών γραμμών να μπορούν να τρέξουν με την ενδεδειγμένη ταχύτητα αυτά τα τρένα, θα είχε επιλυθεί ενδεχομένως το πρόβλημα;

Σε ότι αφορά βεβαίως και την εκπαίδευση που πρέπει να γίνεται από τους μηχανοδηγούς, είναι η ενδεδειγμένη ή πρέπει να είναι πληρέστερη αυτή η εκπαίδευση;

Δηλαδή, θα πρέπει να υπάρχει φαντάζομαι και μία σχολή επιπέδου για να βγάζει μηχανοδηγούς κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Μήπως εκεί είμαστε πίσω ακόμη, μήπως πρέπει να αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση γενικότερα των μηχανοδηγών σε ένα άλλο επίπεδο μαθητείας αν θέλετε και εκπαίδευσης;

 Διότι φαντάζομαι πιο πολύ είναι εμπειρικοί και δεν έχουν και την απαιτούμενη γνώση ενδεχομένως που πρέπει να έχει η ασφάλεια των σύγχρονων σιδηροδρόμων. Οπότε, η ερώτηση είναι και προς την κυρία Τσιαπαρίκου, κυρία Πρόεδρε και προς τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, σε ότι αφορά την εκπαίδευση των μηχανοδηγών.

Από πλευράς για τις αφύλακτες διαβάσεις το έχουμε πει.

Μια ερώτηση προς τον κ. Αρβανίτη, σε ότι αφορά το γεωθερμικό πεδίο. Ακούγεται, ότι σήμερα για να κάνεις μια γεώτρηση σε ένα γεωθερμικό πεδίο, γιατί είναι γνώστης και του πλούσιου γεωθερμικούπεδίου λιθοτόπου στην Εκλογική μου Περιφέρεια από όπου κατάγομαι από τις Σέρρες, γιατί έχουμε ένα μεγάλο γεωθερμικό πεδίο εκεί που απλώνεται σε Ηράκλεια, Σιδηρόκαστρο και Νιγρίτας,αν ο νόμος είναι πεπαλαιωμένος, όσο μπορεί ως επιστήμονας να μας πει, πρέπει τουλάχιστον να αλλάξει.

Δηλαδή, για παράδειγμα, σήμερα για να κάνεις μια γεώτρηση θα πρέπει να πάρεις άδεια από  το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, το ΙΓΜΕ. Δηλαδή, θεωρείτε, ότι η γεωθερμία είναι μεταλλευτική δραστηριότητα και δεν είναι ΑΠΕ, δηλαδή, δεν είναι Ανανεώσιμη Πηγή και μήπως πρέπει να αλλάξει γιατί είναι αρκετά πεπαλαιωμένος ο νόμος και θα πρέπει τουλάχιστον να εναρμονιστεί στις νέες επιταγές και προκλήσεις των καιρών,για να απλοποιήσουμε λίγο και την γεωθερμία;

Γιατί το είπε και ο κ. Αρβανίτης και σε περιοχές εθνικού ενδιαφέροντος, όπου πραγματικά μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην οργάνωση θερμοκηπίων στον πρωτογενή τομέα και να εκμεταλλευτούμε επιτέλους αυτή την ευλογία που έχει ο τόπος της Ελλάδας σε ότι αφορά τη γεωθερμία. Βέβαια, η παράταση, είπε και ο ίδιος, ότι είναι η ενδεδειγμένη και επιβεβλημένη, αλλά μήπως κολλάμε λίγο σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις σε ότι αφορά τον πεπαλαιωμένο αυτόνόμο για την γεωθερμία;

Οι υπόλοιπες ερωτήσεις συμπίπτουν με τους προηγούμενους και για τον Αερολιμένα, οπότε να μην επαναλαμβάνομαι απλά κυρία Πρόεδρε και για την εξοικονόμηση του χρόνου σε ότι αφορά την Επιτροπή. Να είστε καλά.

xrimatistirio politikis dio

ΓΣΕΕ: Τρόπος Αμοιβής Αργιών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

Απο σήμερα η προπληρωμή επιδομάτων, παροχών και Δώρου Χριστουγέννων απο τη ΔΥΠΑ – Ελεύθερο Βήμα Σερρών – Νέα για τις Σέρρες μέσα από το e-vima.gr

Απόστολος Τζιτζικώστας: Νέα στρατηγική για τον τουρισμό της Ευρώπης – Νέα Σέρρες – Εβδομαδιαία Εφημερίδα του Νομού Σερρών

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο μεγάλη επένδυση για τα αναψυκτικά ΝΕΚΤΑΡ

Μια σημαντική επένδυση που αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας δρομολογεί η σερραϊκή εταιρεία «Αδελφοί Γεωργίου Κουρτίδη Α.Ε.», γνωστή...

Κωνσταντίνος Δάγκος: 97η τελετή Όσκαρ την Κυριακή – Υποψηφιότητες και φαβορί 

Η τελετή απονομής των Όσκαρ του 2025 θα πραγματοποιηθεί τη νύχτα της Κυριακής 2 προς Δευτέρα 3 Μαρτίου.  https://www.youtube.com/watch?v=Nz7SLX5A4YY Η COSMOTE TV, αποτελώντας τον απόλυτο κινηματογραφικό...

Η ΠΚΜ επικεφαλής εταίρος στο έργο  “CCSI4CCSI”

Με βασικό στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας της περιοχής, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο “CCSI4CCSI-...

Σερρών Θεολόγος: Εὐλογημένη και σωτήρια Μεγάλη Τεσσαρακοστή

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ  ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ Πρός τούς εὐσεβεῖς χριστιανούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας από τον Μητροπολίτη Σερρών...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Αμφίπολης όχι από την Λαϊκή Συσπείρωση

Για τον Δήμο Αμφίπολης τα είπαμε και τα ξαναείπαμε Και δεν βλέπουμε «φως στο τούνελ» Προχθές στην απεργία των δημοσιογράφων είχαμε δημοτικό συμβούλιο, αλλά ευτυχώς μάθαμε...

Ο Διαμαντής Γκολιδάκης στη διοίκηση των ΕΑΚ Θεσσαλονίκης

Τα θέματα των αθλητικών υποδομών της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στο επίκεντρο της επίσκεψης εργασίας του ειδικού καρδιολόγου και βουλευτή της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης στο...

Από την Αλεξάνδρα Σδούκου επίσκεψη στην έκθεση ντοκουμέντων από τα 50 χρόνια της ΝΔ

“Η Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς ενεργειακούς κόμβους για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ειδικά μετά την εισβολή της Ρωσίας...

Συνέχισε να διαβάζεις