Το ζήτημα της αποκατάστασης, εξυγχρονισμού, ανάδειξης και εν τέλει εκμετάλλευσης του Λιμανιού της Αμφίπολης, επ ωφελεία, όχι μόνο των κατοίκων της περιοχής, αλλά και ολόκληρου του νομού Σερρών, έθεσε με ερώτησή της, στην 1η Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την Δευτέρα 24-2-2025, η Περιφερειακή Σύμβουλος Σερρών της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» και Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ, Καλλιόπη (Κέλυ) Βαλταδώρου.
Εκφράζοντας την αγωνία των κατοίκων του Δήμου Αμφίπολης αλλά και όλης της περιφερειακής ενότητας, διερωτάται για ποιον λόγο «έχει αφεθεί στην μοίρα της», ολόκληρη η ανατολική πλευρά των Σερρών ενώ, εάν αξιοποιούνταν άπαντα τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, θα μπορούσε να αποτελέσει εμπορικό και οικονομικό κέντρο, το οποίο θα συνέβαλλε στην ανάπτυξη και ευημερία του συνόλου του πληθυσμού. Αντ αυτού, μέρα με την μέρα, «χαρίζουμε ανθρώπινο δυναμικό και πόρους σε γείτονες νομούς και περιφερειακές ενότητες» όπως επεσήμανε.
Ζητά να ενημερωθεί, εάν έχουν εκτελεστεί οι «πολυδιαφημιζόμενες» προγραμματικές συμβάσεις, με το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο του 2021, ύψους 3.250.000 ευρώ, εάν υπάρχει πρόθεση και σχέδιο ανάδειξης του Λιμανιού σε αλιευτικό καταφύγιο, λιμένα και σημείο φύλαξης τουριστικών σκαφών και σκαφών αναψυχής από Ελλάδα, Βαλκάνια και Τουρκία, αλλά και Περιφερειακό Κέντρο μεταφορών και εμπορίου προς την Ανατολική Μακεδονία, το Βόρειο Αιγαίο, αλλά και την Ευρώπη, όπως θα μπορούσε, εάν υπήρχε όραμα, αλλά και σαφής προγραμματισμός για την πολιτιστική, ιστορική, φυσιολατρική, θρησκευτική, εμπορική και εν τέλει οικονομική ανάδειξη του ανατολικού τμήματος του νομού, εν γένει.
Αλλά ποια είναι η αλήθεια για το λιμάνι και γιατί παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης;
Το ιστορικό λιμάνι, που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’30 και χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά οικοδομικού υλικού προς τα Οχυρά της Γραμμής Μεταξά και οι προσχώσεις από τις φερτές ύλες του ποταμού Στρυμόνα έχουν περιορίσει το βάθος του πυθμένα κι έχουν κλείσει την είσοδό του, κάνοντας τη διέλευση σκαφών και ψαροκάικων απαγορευτική.
Αλλά υπεύθυνος για το λιμάνι είναι ο Δήμος Αμφίπολης και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ενώ Πρόεδρός του είναι ο Δημοτικός Σύμβουλος Μπόμπλιανης Αριστοτέλης που είναι και Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αμφίπολης
Δεν ξέρω πως ξύπνησε ο ίδιος ή η δημοτική αρχή του κ. Φραστανλή, μόλις χθες κάλεσε ο Πρόεδρός του σε μια τακτική συνεδρίαση τα μέλη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τις 4 Μαρτίου με μοναδικό θέμα την έγκριση της έναρξης των διαδικασιών για την Ανάθεση Σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης, για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ» με την Αναπτυξιακή Δράμας Α.Ε.
Να σημειώσουμε πως μέλη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είναι οι κύριοι Σκεύας, Γκαρίμη, Φεγγομυτίδης, Μελίτος, Ψαρράς και Βρίζας
Προφανώς στόχος του ταμείου είναι να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα , έτσι ώστε να ξεκινήσουν εργασίες εκβάθυνσης και καθαρισμού του υλικού από την άμμο και τα φερτά υλικά.
Γιατί μη νομίζεται …
Λιμάνι δεν υπάρχει μιας και οι προσχώσεις απέκλεισαν την πρόσβαση τόσο στις βάρκες όσο και στους ανθρώπους!
Με το δήμαρχο να κάνει το χαζό και να μην τον απασχολεί η ανάπτυξη του τόπου του
Για αυτό άλλωστε επέλεξε και έναν δημοτικό σύμβουλο για την θέση του Προέδρου στο ταμείο
Για να μην έχει ο ίδιος την ευθύνη
Σωστά;
Να σημειώσουμε πως εδώ και δώδεκα χρόνια που έφυγε το Ταμείο από την ευθύνη της Περιφέρειας, άρχισε η κάθοδος, για να φτάσουμε στο σήμερα και το λιμάνι της Αμφίπολης που βρίσκεται μόλις 2,5 χιλιόμετρα από τον λόφο Καστά, να περιμένει από την Αναπτυξιακή της Δράμας, κάποια χρήματα μπας και σωθεί η κατάσταση…
Λέτε να…