Γράφει ο Τάσος Χανλίογλου
Πολύς λόγος τελευταία για το αν διαθέτει άδεια λειτουργίας ή όχι το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.

Αναρωτιούνται οι δημοσιογράφοι και καλά κάνουν. Όμως λίγο αργά, κατά την ταπεινή μου άποψη, καθώς τολμούν να αγγίξουν τα άγια των αγίων ενός ταλαιπωρημένου και γηρασμένου πια φορέως ευρισκομένου προ τελικής εκπνοής.
Χαρακτηρισμένο και αυτό (από μένα) μαστόδοντο κατανάλωσης μαζί με άλλα καταστροφικού (οικονομικά) χαρακτήρος. Τάχαμου έργα πνοής, στα όρια ανάγκης εφαρμογής απινιδωτή.
Έστω όμως και τώρα, πάλι καλά, που η δεύτερη γενιά μην πω τρίτη δημοσιογράφων, δείχνει επιτέλους ενδιαφέρον προς ενός έργου που ξεκίνησε, από ιδέα ακόμη, να αποτελέσει αναπτυξιακό μοχλό της πόλης μας και ίσως το μόνο εξαγώγιμο προϊόν και να που κατάντησε εξαιτίας των άσχετων καταστροφικών διοικήσεων ( από γεννησιμιού του), που σκύλεψαν κυριολεκτικά στο κορμί του πιο οραματικού χαρακτήρος έργου με το ακόμη χειρότερο να απαιτούν επισταμένως μισθούς και επιδόματα οι ίδιοι που στην διάρκεια της διοίκησης το κατέστρεφαν.
Δηλαδή για κορόιδα έψαχναν. Να τους πληρώνουμε και από πάνω; Και βέβαια ουδείς «παντελονοφόρος» έδειξε μέχρι τώρα την ανάλογη ευθιξία, να ζητήσει μια συγγνώμη μην πω να λογοδοτήσει. Τα έχω γράψει και τα έχω πει πολλές φορές με αποτέλεσμα να κερδίσω τον τίτλο του κακού, διότι εισάγω καινά δαιμόνια σε μια κοινωνία του «σσσσσσσσς» μη μιλάς, εσύ θα σώσεις τον κόσμο; Έχουμε παιδιά, και το τελευταίο πάμε και όπου βγει.
Όμως το Αυτοκινητοδρόμιο έστω και στα γεράματά του δέχεται κριτική (δια των δημοσιογράφων) και των ενεργών πολιτών, καθώς αυτοί ενισχύουν οικονομικά από τον ιδρώτα τους τις κάθε μορφής αστοχίες των διαχειριστών του. Η ευθύνη βαραίνει πρωτίστως τους Δημάρχους, που για λόγους δικούς τους αλλά γνωστούς σε όλους μας, ορίζουν και διορίζουν τον κάθε ασχετώτερο από ότι οι ίδιοι, σε ένα έργο που απαιτείται εξειδίκευση.
Και το κακό διογκώνεται, καθώς ουδείς δέχτηκε να ενημερωθεί με αποτέλεσμα το Αυτοκινητοδρόμιο αντί να μας διαφημίζει μας δυσφημίζει, όντας ένα ανίσχυρο πλέον ξεδοντιασμένο γεροντάκι.
Φθάσαμε τώρα να πασχίζουν οι νέοι διαχειριστές με τις ελλιπείς τους γνώσεις και την παντελή έλλειψη εμπειρίας να σώσουν, ότι δεν σώζεται μετά από 28 συναπτά έτη. Δηλώνω μετά λόγου γνώσεως, ότι το Αυτοκινητοδρόμιο δυστυχώς δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας. Ή καλλίτερα αυτή που πρέπει.
Και γίνομαι σαφής. Ως αθλητικός χώρος ελέγχεται από την απεσταλμένη υπό του κράτους επιτροπή αποτελούμενη από Π. Μηχανικό, Αστυνομία, Νοσοκομείο και Πυροσβεστική, προκειμένου να δώσουν την άδεια του αθλητικού χώρου. Δυστυχώς αυτή (αν δοθεί) δεν είναι η μόνη, που πρέπει να διαθέτει.
Στην συνέχεια εμείς θα πρέπει να καλέσουμε την ειδική επιτροπή της Ευρώπης (Dorna FIA-FIM) για να μας πιστοποιήσει και να μας εγκρίνει τον χώρο, ώστε να δικαιούται να οργανώνει αγώνες ταχύτητος με στόχους υψηλούς. Είναι η άδεια που θα μας κατέτασσε στον κατάλογο των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρομίων. Άραγε με τα λάθη που έγιναν θα μας δοθεί αυτή η άδεια; Από ότι θυμάμαι ποτέ δεν μας δόθηκε.
Η τρίτη άδεια δίδεται από την εγκεκριμένη Ομοσπονδία, (ΟΜΑΕ-ΑΜΟΤΟΕ) για συγκεκριμένο αγώνα υπό κάποιας αναγνωρισμένης λέσχης.
Τι από τα παραπάνω ισχύουν στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών:
Τι έκαναν όσοι πέρασαν τα τελευταία 28 χρόνια;
Δεν πρέπει κάποτε να ντραπούν, όσοι το διοίκησαν Θα έπρεπε να διαθέταμε την Χρυσή Άδεια Λειτουργίας για να σταματήσει η οπισθοδρόμηση με αγώνες ξανά στα εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια. Η επιτροπή αυτή ήρθε πριν χρόνια αλλά λόγω κακών κατασκευαστικών επιλογών, αποφασισμένων υπό άσχετων Δημαρχιακών, δεν μας το ενέκρινε.
Έκτοτε βαυκαλιζόμαστε, ότι διαθέτουμε άδεια από φορείς του τύπου «μεταξύ μας μεταξά», με τον κίνδυνο να καραδοκεί ανά πάσα στιγμή. Οι Ομοσπονδίες (ΟΜΑΕ-ΑΜΟΤΟΕ) δεν δικαιούνται να υπερκεράσουν την διεθνή ομοσπονδία και να δώσουν άδεια λειτουργίας. Και αν με κάποιο τρόπο δίνουν, είναι παράνομο και το κάνουν μόνο και μόνο για να εισπράξουν τα αδειοδότεια (500 ευρώ).
Η δουλειά τους είναι να δίνουν έγκριση τέλεσης ενός αγώνος ( υπό κάποιες προϋποθέσεις) σε έναν χώρο ήδη πιστοποιημένο και αδειοδοτημένο. Λειτουργεί και το Αυτοκινητοδρόμιο, στο πάμε και όπου βγει. Εφιστώ την προσοχή στους νέους που καλούνται να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά μην τυχόν και βρεθούν μπλεγμένοι και μπλέξουν ολόκληρη την πόλη. Και για να μη σχολιάζω μόνον, θα καταθέσω την δική μου άποψη από γνώση.
Θα έκλεινα το Αυτοκινητοδρόμιο και αφού εκτελούσα τις εργασίες που απαιτούνται και εξασφάλιζε τις απαιτούμενες άδειες θα το άνοιγα με την λάμψη που του αξίζει. Ακούστηκε δια στόματος ΟΜΑΕ (Ομοσπονδίας), ότι διαθέτουμε άδεια Λούνα Παρκ. Έλεος πια, όλα λάθος στην Ελλάδα.
