01/03/2025
12 C
Serres

ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ;

Ζούμε σε μια εποχή ταχύτητας

Όλα κινούνται γρήγορα κι εμείς τρέχουμε ακατάπαυστα, για να τα προλάβουμε. Βεβαίως από αυτόν τον κανόνα δεν έχουν ξεφύγει τα παιδιά. Και αυτά έχουν πολλές υποχρεώσεις, τόσο σχολικές, όσο και εξωσχολικές. Και ο ελεύθερος χρόνος; Όσος απομένει, λεηλατείται από την βιομηχανία της διασκέδασης και από τον εικονικό κόσμο του διαδικτύου.

Αν η παραπάνω καταγραφή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τότε έχουμε αλλαγή βασικών δεδομένων όσον αφορά τον ρόλο γονέων – παιδιών – δασκάλων με το πρώτο (χρονολογικά και αξιολογικά) και κύριο βάρος να «πέφτει» στους γονείς.

Συγκεκριμένα :

BMW2grand coupe afoi ioannidi serres

Αν θέλουμε το παιδί μας να μείνει στα όρια του φυσιολογικού και να αποκτήσει βαθμιαίως δημιουργικά ενδιαφέροντα και όνειρα για επίτευξη υψηλών στόχων που θα ομορφύνουν την ζωή την δική του και των γύρω του, τότε οφείλουμε να ανασκουμπωθούμε και να «σηκώσουμε τα μανίκια» , γονείς και δάσκαλοι, διότι υπάρχει πρόβλημα. Οι εποχές έχουν αλλάξει και αν μείνουμε εγκλωβισμένοι σε ξεπερασμένες πρακτικές και μεθόδους, τότε θα χάσουμε το παιδί μας μέσα στο κυκεώνα του σήμερα.

Είναι συγκεκριμένα τα βήματα

1ον. Ο γονέας οφείλει να λάβει υπ΄όψιν του δύο βασικά πράγματα : πρώτον να συνειδητοποιήσει την κρισιμότητα της κατάστασης και να προστατεύσει το παιδί του από την πανσθενή επίδραση των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών πειρασμών (κινητά, tablet, video games, ελεύθερη πλοήγηση στο διαδίκτυο κ.λπ ) και δεύτερον – αλλά εξίσου σημαντικό – να κατανοήσει πόσο ζωτικής σημασίας για την διανοητική και πνευματική συγκρότηση του παιδιού είναι η συστηματική εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας – σε όλη της τη διαχρονία (αρχαία, μεσαιωνικά, νέα) – και του ελληνικού πολιτισμού εξ απαλών ονύχων. (λεπτομέρειες : www.gnomonpedia.com )


2ον. Είναι απαραίτητο οι γονείς να επαναφέρουμε την συστηματική μελέτη στην καθημερινότητά μας. Πρέπει να αρχίσουμε την καθημερινή μελέτη, ο καθένας μας φυσικά ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του αλλά και προς την κατεύθυνση της δοκιμιογραφίας που έχει σχέση με την φιλοσοφία, την ιστορία, την θεολογία, την κοινωνιολογία, την γλώσσα. Το πρόγραμμα μαθημάτων που παρέχουμε αυτό ακριβώς επιδιώκει και επιτυγχάνει όσον αφορά τους ενήλικες : να τους θερμάνει τον ενδιαφέρον και να τους ωθήσει να επιστρέψουν στην ευλογημένη συνήθεια της μελέτης καθημερινά. Με αυτό θα πετύχουμε δύο τινά : πρώτον θα αποτελέσουμε ένα ζωντανό καλό παράδειγμα μέσα στο σπίτι για το παιδί και δεύτερον θα αποκτήσουμε γνώσεις πολύτιμες, για να μπορούμε να σταθούμε σε ένα σοβαρό διάλογο με το παιδί, να λύσουμε απορίες του και να δώσουμε σωστές κατευθύνσεις και συμβουλές. Τα σημερινά παιδιά είναι πολύστροφα, δέχονται πολλές επιρροές –πολλές φορές άσχημες – και χρειάζονται δίπλα τους έναν άνθρωπο να συζητήσουν σοβαρά και να πάρουν απαντήσεις που θα τους ικανοποιήσουν και θα τους βοηθήσουν να βάλουν σε τάξη την έξωθεν αταξία.

3ον. Είναι ζωτικής σημασίας θέμα να αφιερώσουμε χρόνο στο παιδί μας. Και αν αυτό δεν είναι εφικτό ποσοτικά, τότε ας γίνει ποιοτικά. Να το ακούμε, να συζητάμε μαζί του, να του διαβάζουμε ωραία βιβλία κλασσικής λογοτεχνίας, εάν είναι μικρό, ή να συζητάμε μαζί του για βιβλία που διάβασε ή για κάποιο θέμα που του έκανε εντύπωση και γενικά : να επικοινωνούμε ουσιαστικά μαζί του.

4ον. Δεν είναι ήσσονος σημασίας το να οργανώσουμε την καθημερινότητά του εκτός σχολείου και δραστηριοτήτων. Και όσον αφορά τις δραστηριότητες : χρειάζεται μέτρο και σύνεση. Η πολυπραγμοσύνη δεν βοηθά. Προσεκτική επιλογή με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του παιδιού. Στο εναπομείναν διάστημα όμως ; Αν το αφήσουμε «ελεύθερο», είναι τέτοια η πίεση που ασκεί το ευρύτερο περιβάλλον και οι τεχνολογικοί πειρασμοί , ώστε είναι πολύ πιθανό να «κολλήσει» με το φορητό τηλέφωνο, τα tablet και τα video games και τότε …

Οφείλουμε να θέσουμε όρια και να το βοηθήσουμε, ώστε ο ελεύθερος χρόνος του να αξιοποιείται ψυχαγωγικά και δημιουργικά. Τίποτε καλύτερο, παραδείγματος χάριν, από το να παίζει ελεύθερα στο δωμάτιό του (π.χ. εκπαιδευτικά επιτραπέζια, κατασκευές) ή στην ύπαιθρο με φίλους – κατά προτίμηση – αλλά και κατά μόνας.


Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ

Έχω την εξαιρετική τιμή και χαρά να συνεργάζομαι με πολλούς γονείς (πατέρες και μητέρες) στο Διαδικτυακό πρόγραμμα Μαθήματα Αρχαίας και Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας και Πολιτισμού για όλες τις ηλικίες (πληροφορίες –λεπτομέρειες www.gnomonpedia.com). Παρατηρώντας την πρόοδο των μαθητριών και μαθητών συνειδητοποίησα ότι αυτή κυρίως οφείλεται στην στάση και την ενεργό βοήθεια του γονέα. Και εξηγούμαι : Πρόκειται για γονείς που κατ΄αρχάς συνειδητοποίησαν την αξία και την προοπτική ενός τέτοιους μαθήματος παρά το γεγονός ότι βρίσκεται έξω από τα όρια της γενικής εικόνας, όπως αυτή διαμορφώνεται συστηματικά από την μαζική διαφήμιση. (Εύκολα κανείς αποφασίζει να παρέχει μαθήματα αγγλικών στο παιδί του, όταν όμως πρόκειται για αρχαία ελληνικά, τότε….). Κατά δεύτερον έπεισαν τον παιδί τους για την αξία του μαθήματος αυτού και τρίτον στέκονται ενεργά δίπλα του, παρακολουθούν το μάθημα μαζί του, σημειώνουν, ρωτούν, ενθαρρύνουν, ελέγχουν….. με δυο λόγια : είναι ο κρίσιμος κρίκος που κρατάει το παιδί συνδεδεμένο με τον δάσκαλο και ό,τι αυτός διδάσκει και έτσι το μάθημα καθίσταται λειτουργικό και επωφελές.

Και όλα αυτά, διότι καταλαβαίνουν ότι αυτό ακριβώς απαιτείται, μέχρι τα παιδιά τους να «σταθούν στα πόδια τους» και να αρχίσουν να απολαμβάνουν την ισχύ που προκύπτει από την δημιουργική επαφή και μελέτη του Ελληνικού Πολιτισμού. Όταν συμβεί αυτό – και πιστέψτε με δεν αργεί – τότε τα παιδιά δεν έχουν κανέναν ανάγκη δίπλα τους. Ξέρουν τι να κάνουν από μόνα τους και το κάνουν

Τα ανωτέρω αποτελούν προβληματισμοί και συμπεράσματα στα οποία κατέληξα μέσα από την καθημερινή μου τριβή με μαθητές και γονείς. Θα χαρώ πολύ να ακούσω και την δική σας γνώμη, όπως αυτή διαμορφώνεται από την προσωπική σας εμπειρία. Μέσα από την συζήτηση μόνο όφελος θα προκύψει για όλους μας!

via

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο μεγάλη επένδυση για τα αναψυκτικά ΝΕΚΤΑΡ

Μια σημαντική επένδυση που αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας δρομολογεί η σερραϊκή εταιρεία «Αδελφοί Γεωργίου Κουρτίδη Α.Ε.», γνωστή...

Κωνσταντίνος Δάγκος: 97η τελετή Όσκαρ την Κυριακή – Υποψηφιότητες και φαβορί 

Η τελετή απονομής των Όσκαρ του 2025 θα πραγματοποιηθεί τη νύχτα της Κυριακής 2 προς Δευτέρα 3 Μαρτίου.  https://www.youtube.com/watch?v=Nz7SLX5A4YY Η COSMOTE TV, αποτελώντας τον απόλυτο κινηματογραφικό...

Η ΠΚΜ επικεφαλής εταίρος στο έργο  “CCSI4CCSI”

Με βασικό στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας της περιοχής, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο “CCSI4CCSI-...

Σερρών Θεολόγος: Εὐλογημένη και σωτήρια Μεγάλη Τεσσαρακοστή

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ  ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ Πρός τούς εὐσεβεῖς χριστιανούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας από τον Μητροπολίτη Σερρών...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

1.850.000 ευρώ για αγορά κτιρίου για την επέκταση των φοιτητικών εστιών στην Σίνδο

Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση που αφορά την αγορά κτιρίου στην Σίνδο, πλησίον της Αλεξάνδρειας Πανεπιστημιούπολης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, για την επέκταση των φοιτητικών εστιών.  Η επένδυση ανέρχεται...

Στην ΕΡΤ3 η Σύνθια Σάπικα νέα γενική διευθύντρια

Η ΕΡΤ3 απέκτησε ήδη νέα γενική διευθύντρια, τη δημοσιογράφο, Σύνθια Σάπικα, η οποία διαδέχεται τον δημοσιογράφο, Φίλιο Στάγκο, έπειτα από έξι χρόνια (ήταν γενικός διευθυντής...

Αλέξης Κούγιας: Επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του, νοσηλεύεται στη ΜΕΘ

Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας νοσηλεύεται ο Αλέξης Κούγιας ο οποίος δίνει μάχη για τη ζωή του καθώς επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του. Πριν από...

Συνέχισε να διαβάζεις