27/02/2025
8.7 C
Serres

ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ:ΕΛΕΥΘΕΡΗ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ!

Νέοι κανόνες ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία – Απαγορεύεται πλέον η επιβολή τέλους διακοπής συμβολαίου – Υποχρεωτικά χωρίς χρέωση οι κλήσεις στην υπηρεσία βλαβών του δικτύου – Νέοι κανόνες για μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους των συνδέσεων

Σε ισχύ βρίσκονται πλέον νέοι κανόνες για την κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της Ελληνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο. Ετσι πλέον, ανάμεσα σε άλλα, απαγορεύεται η επιβολή τέλους διακοπής ή ανανέωσης σύμβασης, οι εταιρείες υποχρεούνται σε μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους της σύμβασης, ενώ πλέον υποχρεωτικά οι συνδρομητές θα πρέπει να ενημερώνονται για την υπέρβαση του ορίου κατανάλωσης.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται και έχουν τεθεί σε ισχύ ήδη από χθες, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.


Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.


Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.


Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.
Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

via

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Αυξάνονται τα αδέσποτα στις Σέρρες – Δάγκωσαν τον Βασίλη Χρυσανθίδη!

Ο Δινάκης δεν ξέρω αν ήταν καλός ή κακός Αντιδήμαρχος, αλλά είναι σίγουρο πως έβαλε τάξη τόσο στο Κυνοκομείο, όσο και στις πλατείες όλης...

ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ: Το 2025 ξεκίνησε και φέτος με πολλά χαμόγελα

Στην εταιρεία ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ, η νέα χρονιά ξεκίνησε και φέτος με χαμόγελα, ενθουσιασμό και πολύτιμες στιγμές! Σε μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα, η ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ...

Πρόεδρος η κ. Θεοδωρίδου Αργυρούλα στο Σύλλογο Ελληνογαλλικής Φιλίας Σέρρες-Fosses

Συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελληνογαλλικής Φιλίας Σέρρες-Fosses όπως αυτό προέκυψε από τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου...

Στην τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Τριτέκνων διοικητικός και ο Οικονομικός Απολογισμός

Το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Τριτέκνων σε αίθουσα του Δημοτικού Κτιρίου (στην Εθν. Αντίστασης 34). Στη Γ.Σ. έγινε...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Σπύρος Πρωτοψάλτης – ΔΥΠΑ: 52.855 θέσεις απασχόλησης το 2024

Σχεδόν 53.000 άνεργοι ωφελήθηκαν από τις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης της ΔΥΠΑ εντός του 2024, σημειώνοντας το 5ο διαδοχικό ρεκόρ, καθώς κάθε έτος από το...

Δήμος Εμμ. Παππά: Κάτοικοι του Ψυχικού εντόπισαν ύποπτο όχημα και ειδοποίησαν την αστυνομία

Το απόγευμα του Σαββάτου 22 Φεβρουαρίου 2025, δημότες στην Τοπική Κοινότητα Ψυχικού, εντόπισαν άγνωστο στην περιοχή και τους κατοίκους της αυτοκίνητο, να κινείται ύποπτα...

Γιάννης Μυλόπουλος: Ανάγκη αναθεώρησης της ανεπαρκούς αντιπλημμυρικής προστασίας

Το θέμα της ανεπαρκούς και αναποτελεσματικής αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας έθεσε με ερώτησή τηςη παράταξη “ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας”, δια του...

Συνέχισε να διαβάζεις