Μια αποκάλυψη «βόμβα» για τη μοιραία νύχτα της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης έρχεται στο «φως» της δημοσιότητας.
Συγκεκριμένα, όπως αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση ότι κατέβαινε εμπορικό τρένο.
«Μπαμπά ό,τι κι αν ακούσεις, είμαι καλά»: Η κόρη μου σώθηκε επειδή άλλαξε βαγόνι, έχασα τη μισή μου ζωή
Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Νέων Πόρων που βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό της Λάρισας και μερικά χιλιόμετρα το σημείο της τραγωδίας, φέρεται να είχε ενημερώσει τον κατηγορούμενο σταθμάρχη ότι κατεβαίνει εμπορικό τρένο.
Όπως αποκάλυψε το Star, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για την τραγωδία είχε ενημερωθεί με εσωτερική επικοινωνία από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ότι η εμπορική αμαξοστοιχία φεύγει από την κάθοδο με κατεύθυνση προς Αθήνα στις 23:04, 17 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση.
Μάλιστα, η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι καταγεγραμμένη.
Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς».
Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ήταν από τους πρώτους που κλήθηκαν να καταθέσουν στην αστυνομία.
Το δεύτερο λάθος του σταθμάρχη – Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
Όπως εξήγησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.
Μετά, δηλαδή, το μοιραίο σήμα που έδωσε στον μηχανοδόγη της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και το οποίο αποκάλυψε το protothema.gr, ο σταθμάρχης φαίνεται, σύμφωνα με όσα είπε το στέλεχος του ΟΣΕ, να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου.
Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.
«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί – γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα – για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.