Αυτή την εβδομάδα στο σινεμά , η Ζιλιέτ Μπινός πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του Τραν Αν Χουνγκ, που απέσπασε το Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες, τρεις υπερηρωίδες της Marvel συναντιούνται στην ίδια περιπέτεια και η Χίλαρι Σουάνκ γινεται μια μητέρα, που θέλει να εκδικηθεί τον θάνατο του γιου της.
Στη φωτιά (La Passion de Dodin Bouffant)
Σκηνοθεσία: Τραν Αν Χουνγκ
Παίζουν: Μπενουά Μαζιμέλ, Ζιλιέτ Μπινός, Εμανουέλ Σαλινζέρ
Περίληψη: Το 1885, στο απόγειο της κλασικής γαλλικής γαστρονομίας, η Εζενί, μια απαράμιλλου ταλέντου μαγείρισσα, δουλεύει για τον διάσημο γκουρμέ Ντοντέν. Με το πέρασμα των χρόνων όμως, η συνεργασία και ο αμοιβαίος τους σεβασμός εξελίχθηκε σε έρωτα.
Η επίσημη υποψηφιότητα της Γαλλίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας με την Ζιλιέτ Μπινός και τον Μπενουά Μαζιμέλ, που απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών.
Σε μια Εδέμ της Μπελ Επόκ, ζει ο γαιοκτήμονας Ντοντέν Μπουφάν,που στήνει καθημερινά εδώ και είκοσι χρόνια μαζί με την πιστή του μαγείρισσα Εζενί μια μαγική χορογραφία στην κουζίνα, απευθυνόμενος σε έναν μικρό κύκλο από μπουρζουά με ίδιο ενδιαφέρον για τη γαστρονομία Τώρα, στο «φθινόπωρο της ζωής τους», όπως ο ίδιος λέει, ζητά από την Εζενί να παντρευτούν.
Εκείνη δέχεται, αλλά με τον όρο να είναι η ταλαντούχα βοηθός του και ποτέ η υποτελής γυναίκα του.
Βασισμένος σε ένα μυθιστόρημα του Μαρσέλ Ρουφ από το 1924,ο Βιετναμέζος Τραν Αν Χουνγκ («Αγόρι με την Άμαξα»), που πλέον ζει μόνιμα στη Γαλλία, μας οδηγεί σ’ ένα κινηματογραφικό ταξίδι, όπου ο έρωτας –τόσο ως συναίσθημα όσο και ως πόθος για δημιουργία -συναντούν τη γαστρονομική απόλαυση.
Με την κάμερα του να αποτυπώνει συγκλονιστικά την παρασκευή περίτεχνων πιάτων και την επεξεργασία υλικών από τον «Ναπολέοντα της γεύσης», όπως όλοι αποκαλούν τον Μπουφάν, ακολουθεί παράλληλα τη διαδρομή δύο ανθρώπων, που αγαπιούνται με θερμή και μοιράζονται έναν υπόγειο μυστικό σύνδεσμο.
Μέσα από τους διαλόγους, αλλά και τις γευστικές τους αναζητήσεις, αναδύονται ταυτόχρονα ταξικά και υπαρξιακά ζητήματα, που ξεδιπλώνονται αργά, όπως πρέπει δηλαδή κανείς να απολαμβάνει κανείς ένα γκουρμέ γεύμα.
Η Ζιλιέτ Μπινός και ο Μπενουά Μαζιμέλ- κάποτε ζευγάρι και στη ζωή- αποδίδουν με λεπτές αποχρώσεις τις ιδιαίτερες ιδιοσυγκρασίες των ηρώων τους, αλλά και τη βαθιά αγάπη, που μοιράζονται, χωρίς μελοδραματισμούς και εύκολες συγκινήσεις.
Γιατί το σινεμά του Χουνγκ είναι τόσο σπάνιο και ακριβό, που δεν χρειάζεται γαρνιτούρες για να εντυπωσιάσει, αφού μπορεί να μας απογειώσει με την εκρηκτικές του πρώτες ύλες.
The Marvels
Σκηνοθεσία: Νία ΝταΚόστα
Παίζουν: Μπρι Λάρσον, Τεγιόνα Πάρις, Ιμάν Βελάνι
Περίληψη: Τρεις υπερηρωίδες θα μάθουν να δουλεύουν μαζί, με στόχο τη σωτηρία του σύμπαντος.
Η Captain Marvel ενώνει δυνάμεις σε μια τριάδα υπερηρωίδων, που θα σώσουν τον κόσμο.
H Κάρολ Ντένβερς (aka Captain Marvel) έχει επανακτήσει την ταυτότητά της από τους τυραννικούς Κρι και έχει πάρει και την εκδίκησή της από την Υπέρτατη Νοημοσύνη. Αλλά οι επιπτώσεις των πράξεων την έχουν φορτώσει με μεγάλες ευθύνες.
Όταν τα καθήκοντά της την οδηγούν σε μία ανωμαλία στον γαλαξία, που συνδέεται με τους Κρι, οι δυνάμεις της μπερδεύονται με αυτές της μεγαλύτερης θαυμάστριάς της, Καμάλα Καν, γνωστής κι ως Ms. Marvel, αλλά και της ανιψιάς της, Κάπτεν Μόνικα Ράμπο, αστροναύτη για την S.A.B.E.R. Αυτή η απρόσμενη ομάδα με το όνομα The Marvels» θα μάθει να δουλεύει μαζί, σε αρμονία, με στόχο τη σωτηρία του σύμπαντος.
Girl’s Power, παράλληλες πραγματικότητες και ταξίδια στον χωροχρόνο, που τελευταία συνηθίζονται στις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, κομψό θηλυκό χιούμορ, αλλά και η αξία της οικογένειας, που εδώ είναι μεγάλη και χωράει τους πάντες στα πλαίσια της αποδοχής της διαφορετικότητας, ενώνονται σε αυτή τη νέα περιπέτεια της Marvel, που δεν στερείται πλούσιων εφέ, φαντασμαγορίας και fun.
Αν και οι αναζητήσεις, όπως και οι ιδιοσυγκρασίες, των τριών υπερηρωίδων ταιριάζουν περισσότερο σε ένα εφηβικό κοινό, αυτή η προσπάθεια του μεγάλου στούντιο που θέλει απεγνωσμένα να επανακάμψει, διαθέτει μία γλυκιά τρυφερότητα και μία αθώα γοητεία, που κερδίζει πόντους, χωρίς όμως να κάνει τη μεγάλη ανατροπή.
The Royal Hotel
Σκηνοθεσία: Κίτι Γκριν
Παίζουν: Τζούλια Γκάρνερ, Τζέσικα Χένγουικ, Χιούγκο Γουίβινγκ, Τόμπι Γουάλας
Περίληψη: Δυο κολλητές φίλες ταξιδεύουν στην Αυστραλία και πιάνουν μία προσωρινή δουλειά στο μπαρ του ξενοδοχείου «The Royal Hotel», γεγονός που θα τις οδηγήσει σε μια επικίνδυνη περιπέτεια.
Θρίλερ με φεμινιστικές διαστάσεις από τη δημιουργό του «Assistant».
Η Χάνα και η Λιβ, δυο αγαπημένες φίλες που ταξιδεύουν στην Αυστραλία, πιάνουν μία προσωρινή δουλειά στο μπαρ του ξενοδοχείου «The Royal Hotel» σε μια απομονωμένη πόλη, όταν τους τελειώσουν τα χρήματα. Όταν όμως τα αστεία και η συμπεριφορά των θαμώνων ξεπεράσουν τα όρια, θα βρεθούν εγκλωβισμένες σε μια ανησυχητική κατάσταση, που ξεφεύγει όλο και περισσότερο από τον έλεγχό τους.
Η Κίτι Γκριν χρησιμοποιεί τις τεχνικές ενός καθαρόαιμου θρίλερ, που εκτυλίσσεται ως επί το πλείστον σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους, αν και η βασική απειλή που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ηρωίδες της δεν είναι άλλη παρά η τοξική αρρενωπότητα.
Σεξιστικά σχόλια, λάγνα βλέμματα, αγγίγματα και μία πατριαρχική συμπεριφορά, που υποβαθμίζει τη θέση τους συνεχώς, συνοδεία αλκοόλ και δυνατής μουσικής, περιβάλλουν τη Λίβ και και τη Χάνα.
Η μία χειραφετημένη και ανεξάρτητη, η άλλη πρόθυμη να δοκιμάσει νέες σεξουαλικές εμπειρίες, θα εμπλακούν σε έναν επικίνδυνο ιστό, όπου κακοποιούνται συνειδητά, ή ασυνείδητα.
Το ερώτημα γιατί δεν φεύγουν από το περιβόητο ξενοδοχείο απαντάται από την Γκριν με την αφοπλιστική δήλωση ότι τελικά ο κόσμος για τις γυναίκες παντού είναι μία απειλή.
Η σκηνοθέτης αξιοποιεί δεξιοτεχνικά τη φόρμα του είδους και πετυχαίνει μία κλιμακούμενη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, όμως ο προβληματισμός της γύρω από το γυναικείο ζήτημα δεν εξελίσσεται ούτε και προσφέρει κάτι παραπάνω σε αυτά που έχουμε- ή θα έπρεπε να έχουμε- συνειδητοποιήσει πλέον όλοι σε σχέση με το τι σημαίνει «συναίνεση» και «δικαίωμα στην αυτοδιάθεση».
Μια Μητέρα Εκδικείται (The Good Mother)
Σκηνοθεσία: Μάιλς Τζόρις-Περαφίτ
Παίζουν: Χίλαρι Σουoνκ, Ολίβια Κουκ, Τζακ Ρέινορ, Χόπερ Πεν
Περίληψη: Mια δημοσιογράφος, μετά από τη δολοφονία του γιου της, σχηματίζει μια απίθανη συμμαχία με την έγκυο κοπέλα του για να εντοπίσει τους υπεύθυνους για τον θάνατό του.
Μαζί, θα αντιμετωπίσουν έναν κόσμο ναρκωτικών και διαφθοράς.Αστυνομικό θρίλερ με τις Χίλαρι Σουάνκ και Ολίβια Κουκ.
H δημοσιογράφος Mαρίσα Μπένιγκς, ύστερα από τη δολοφονία του αποξενωμένου γιου της, σχηματίζει μια απρόσμενη συμμαχία με την έγκυο φίλη του, παρόλο που τη θεωρεί υπεύθυνη για το ότι εκείνος έμπλεξε με τα ναρκωτικά, με σκοπό την ανεύρεση των δολοφόνων του.
Οι δυο γυναίκες θα βρεθούν αντιμέτωπες με έναν κόσμο διαφθοράς και ναρκωτικών, μέσα στον εγκληματικό υπόκοσμο μιας μικρής πόλης στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Όσο πιο κοντά όμως πλησιάζουν στην αλήθεια, αποκαλύπτουν ολοένα και πιο σκοτεινά μυστικά.
Ο Μάιλς Τζόρις-Περαφίτ («Dreamland») επιχειρεί μία κοινωνική χαρτογράφηση της πόλης του Όλμπανι, όπου και μεγάλωσε, προσπαθώντας να φωτίσει τις βαθύτερες αιτίες -φτώχεια, ανισότητα και διαφθορά- ενός εγκλήματος, που αναζητάει τη λύση του.
Η εύρεση όμως των ενόχων καθυστερήσει σημαντικά, η δράση εξελίσσεται βασανιστικά και φορτώνεται με υπερβολικές καταστάσεις προκειμένου να αντέξει στον χρόνο, με την Ολίβια Κουκ – κι όχι την διπλά βραβευμένη με Όσκαρ Χίλαρι Σουάνκ- να αποτελεί τη μοναδική ενεργητική παρουσία σε μία ταινία, που αν και έχει την πρόθεση να δείξει την αλήθεια, δεν καταφέρνει να βάλει το μαχαίρι στο κόκαλο.
Η Αδελφότητα της Καπνιστής Σάουνας (Savvusanna Sõsarad /Smoke Sauna Sisterhood)
Σκηνοθεσία: Άνα Χιντς
Περίληψη: Στο σκοτάδι της σάουνας, γυναίκες διαφορετικών ηλικιών και προσωπικοτήτων, μοιράζονται τις πιο προσωπικές εμπειρίες.
Ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ, που είναι η επίσημη πρόταση της Εσθονίας για τα Όσκαρ, αλλά και υποψήφια για το βραβείο κοινού Lux της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Μια ανώνυμη γυναικεία αδελφότητα συνευρίσκεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην αχλή μιας παραδοσιακής ξύλινη σάουνας, κάπου στα βάθη ενός μαγικού εσθονικού δάσους. Οι κουβέντες μεταξύ των γυναικών κυλούν σαν νεράκι, καθώς οι εποχές εναλλάσσονται και τα τοπικά έθιμα βρίσκουν τόπο ανάμεσα στις εξομολογήσεις τους.
Η Χιρς ανιχνεύει το γυναίκειο ψυχισμό, ξεκινώντας σχεδόν ανώδυνα με έρωτες και προσωπικές αναζητήσεις, και φτάνοντας σε απρόσμενα κρεσέντα σεξουαλικής κακοποίησης.
Τα εθνογραφικά ιντερλούδια ανάμεσα στις αφηγήσεις των γυναικών, που βουτάνε στο παγωμένο νερό και αφήνονται στην αγκαλιά της φύσης, σαν σύγχρονες νεράιδες, αλλά και τα εικαστικά της πλάνα στα γυμνά κορμιά τους, απενοχοποιούν τις γραμμές της ηλικίας και τη φθορά του χρόνου.
Με αυτό τον λυρικό τρόπο, που παραπέμπει σε πίνακες Φλαμανδών ζωγράφων, η Χιρς με βαθιά ενσυναίθηση και χωρίς καταγγελτική διάθεση, κάνει το δικό της σχόλιο πάνω στην πατριαρχία και το πώς αυτή έχει περάσει στον σύγχρονο τρόπο ζωής, αποτυπώνοντας την έννοια της γυναίκας, ως μια εμπειρία καθαρτική και ταυτόχρονα σημαντική για την εξέλιξη της ανθρωπότητας.
American Carnage
Σκηνοθεσία: Ντιέγκο Χαλίβις
Παίζουν: Τζένα Ορτέγκα, Χόρχε Λέντεμποργκ Τζούνιορ, Άλεν Μαλντονάντο.
Περίληψη: Μια παρέα νεαρών, παιδιά μεταναστών, προκειμένου να γλιτώσουν τη φυλακή, δέχονται να προσφέρουν βοήθεια στους ηλικιωμένους ενός οίκου ευγηρίας, με απρόσμενες συνέπειες.
Horror με στοιχεία κωμωδίας με την Τζένα Ορτέγκα του «Wednesday».
Μια ομάδα παιδιών στο Riverside, με γονείς μετανάστες από τη Λατινική Αμερική χωρίς χαρτιά, οδηγούνται στο κρατητήριο, όταν ο συντηρητικός Κυβερνήτης της Πολιτείας εκδίδει μια εκτελεστική διαταγή σύλληψής τους.
Όμως, ο Εισαγγελέας θα τους δώσει μια εναλλακτική λύση για να γλιτώσουν τη φυλακή: όλες οι κατηγορίες εναντίον τους θα καταπέσουν, εάν συναινέσουν στην παροχή βοήθειας σε ηλικιωμένους, που φιλοξενούνται σε έναν οίκο Ευγηρίας.
Οι νεαροί και οι κοπέλες αναγκάζονται να συμφωνήσουν, αλλά σύντομα θα διαπιστώσουν πως κάτι δεν πάει καθόλου καλά σ’ αυτό το παράξενο γηροκομείο, όπου συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Ο νεαρός Χουάν Πάμπλο ανακαλύπτει πως μια τρομακτική συνωμοσία κρύβεται πίσω από τις κλειστές πόρτες. Μόνο που πρέπει να επιβιώσει για να τη ξεσκεπάσει.
O Mεξικανοαμερικανός Ντιέγκο Χαλίβις μέσα από μία κωμωδία τρόμου, που επαναλαμβάνει άνευρα γνωστά κλισέ, προσπαθεί να φτιάξει μία αλληγορία για τον ρατσισμό και τη θέση των Λατίνων στις ΗΠΑ στη μετα-τραμπική εποχή.
Δυστυχώς όμως πέφτει και ο ίδιος στην παγίδα των διακρίσεων, χρησιμοποιώντας τελικά το γήρας ως πηγή τρόμου, αγνοώντας την πολιτική ορθότητα, που σε τέτοιες περιπτώσεις καλό είναι να τηρείται, καθώς οι ηλικιωμένοι δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως εφιαλτικά τέρατα.
Πέραν αυτού, το αφελές χιούμορ και οι υποκριτικές επιδόσεις των πρωταγωνιστών, που δεν ξεπερνούν μια φτηνή τηλεοπτική σειρά, επιδεινώνουν την κατάσταση, με τον Χαλίβις προσπαθεί να σώσει τα προσχήματα με ξεπερασμένα jumpscares.
Σπύρος Φωκάς: Η γεμάτη ζωή ενός γοητευτικού τζέντλεμαν -Η καριέρα στο Χόλιγουντ και οι 4 γάμοι
Ευγενία Δημητροπούλου: «Ήταν η πρώτη μας επιλογή να υιοθετήσουμε με τον άντρα μου»