Μόνο το 12,7% των επιβατών χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά (6-7 ημέρες την εβδομάδα).

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από δεκαετίες αναμονής, φαίνεται πως κερδίζει την αποδοχή των πολιτών καθώς η συντριπτική πλειοψηφία (77%) αναγνωρίζει ότι συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Interview για την POLITIC που διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2025, το 93% των ερωτηθέντων έχει χρησιμοποιήσει το Μετρό τουλάχιστον μία φορά από την έναρξη της λειτουργίας του.
Παράλληλα, ένας στους δύο (58%) δήλωσε ότι αντικατέστησε το προηγούμενο μέσο μεταφοράς του με το Μετρό, δείγμα της δυναμικής του νέου συγκοινωνιακού μέσου. Πριν τη λειτουργία του Μετρό οι πολίτες λένε ότι χρησιμοποιούσαν κυρίως τα ΙΧ και τα λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους.
Συγκεκριμένα:
45% των ερωτηθέντων μετακινούνταν με ΙΧ είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες.
42% χρησιμοποιούσαν λεωφορεία.
5% κινούνταν με δίκυκλο.
4% επέλεγαν ταξί για τις μετακινήσεις τους.
4% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσαν άλλο μέσο μεταφοράς.
Η χρήση του μέσου είναι κυρίως περιστασιακή, με το 27,2% να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Μετρό 1-2 φορές την εβδομάδα.
Μόνο το 12,7% των επιβατών χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά (6-7 ημέρες την εβδομάδα).
Η πλειοψηφία (28,1%) των επιβατών το χρησιμοποιούν για να μεταβούν στην εργασία τους. Το 25,5% επιλέγει το Μετρό για ψυχαγωγία και κοινωνικές δραστηριότητες, ενώ το 16,2% για προσωπικές υποθέσεις.
«Τετράστερο» σε χρόνο, κόστος και ασφάλεια – «Τρίστερο» στην έκδοση εισητηρίων
Οι επιβάτες αξιολογούν θετικά τη νέα υποδομή, συγκρίνοντάς την με τα προηγούμενα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούσαν. Το Μετρό θεωρείται ταχύτερο, πιο άνετο, ασφαλές και οικονομικό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, ωστόσο η χαμηλή αξιολόγηση της ευκολίας χρήσης των εισιτηρίων (3,0/5,0) αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι οι επιβάτες αντιμετωπίζουν δυσκολίες είτε στη διαδικασία έκδοσης, είτε στην επικύρωση και χρήση των εισιτηρίων.
Αναλυτικά η αξιολόγηση:
Χρόνος μετακίνησης: 4,6/5
Άνεση: 4,5/5
Κόστος: 4,5/5
Ασφάλεια: 4,4/5
Συχνότητα δρομολογίων: 4,6/5,0
Καθαριότητα συρμών & σταθμών: 4,5/5,0
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ: 4,1/5,0 → Παρότι βαθμολογείται αρκετά θετικά, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για τη διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία.
Ευκολία χρήσης εισιτηρίων: 3,0/5,0 → Ο χαμηλός βαθμός δείχνει ότι υπάρχουν δυσκολίες στη διαδικασία έκδοσης και χρήσης εισιτηρίων.
Πληροφόρηση και ενημέρωση επιβατών: 3,6/5,0 → Παρόλο που δεν θεωρείται ανεπαρκής, η ενημέρωση των επιβατών θα μπορούσε να βελτιωθεί, ιδίως όσον αφορά τις καθυστερήσεις ή τις αλλαγές δρομολογίων.
Βλάβες στον συρμό και στα ακυρωτικά, το “αγκάθι” της νέας υποδομής

Με κέφι και χορό η 26η Καρναβαλική παρέλαση στο Σιδηρόκαστρο Σερρών