27/02/2025
8.1 C
Serres

Καθηγητής ΑΠΘ: «Κανείς να μην ταξιδέψει με τρένο έως τον Αύγουστο που θα ολοκληρωθεί το έργο σηματοδότησης»

«Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής του ΑΠΘ.

«Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στο ERTNEWS TV και τους Κώστα Λασκαράτο και Γιάννη Μούτσιο, στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε:


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».

(…) Ο ίδιος διερωτήθηκε ακόμα: «Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία (…) Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει.


Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε:

«Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στο σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο.

(…) Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση.


«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επιπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανα τμήματα στο 1960»
(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά.

(…) Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι τα τρένα κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν στο τρένο.

(…) Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη κλπ έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Δεν είναι παντού.

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε:

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο.

(…) Aυτά τα αυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμη: «Μαζί με όλη την Ελλάδα πενθεί και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχουμε έως τώρα έντεκα φοιτητές που έχουν χαθεί, δύο εκ των οποίων είναι από την Κύπρο. Δυστυχώς πρόκειται για τραγικές ημέρες»

Πέθανε γιατί ήθελε να διαβάσει: Κλαίει όλη η Λάρισα για την 21χρονη Κλαούντια που πέθανε στα Τέμπη – Η τραγική ειρωνεία που της στοίχισε

Πηγή:fumara

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Αυξάνονται τα αδέσποτα στις Σέρρες – Δάγκωσαν τον Βασίλη Χρυσανθίδη!

Ο Δινάκης δεν ξέρω αν ήταν καλός ή κακός Αντιδήμαρχος, αλλά είναι σίγουρο πως έβαλε τάξη τόσο στο Κυνοκομείο, όσο και στις πλατείες όλης...

ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ: Το 2025 ξεκίνησε και φέτος με πολλά χαμόγελα

Στην εταιρεία ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ, η νέα χρονιά ξεκίνησε και φέτος με χαμόγελα, ενθουσιασμό και πολύτιμες στιγμές! Σε μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα, η ΑΦΟΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ...

Πρόεδρος η κ. Θεοδωρίδου Αργυρούλα στο Σύλλογο Ελληνογαλλικής Φιλίας Σέρρες-Fosses

Συγκροτήθηκε σε Σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ελληνογαλλικής Φιλίας Σέρρες-Fosses όπως αυτό προέκυψε από τις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου...

Στην τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Τριτέκνων διοικητικός και ο Οικονομικός Απολογισμός

Το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Τριτέκνων σε αίθουσα του Δημοτικού Κτιρίου (στην Εθν. Αντίστασης 34). Στη Γ.Σ. έγινε...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Μασκαράδες σε Σκύδρα, Αριδαία, Νάουσα, Πολύγυρο και Πολύχρονο

Μασκαράδες θα έχουμε βέβαια και σε Σκύδρα, σε Αριδαία, σε Νάουσα, σε Πολύγυρο, σε Πολύχρονο αλλά και στις Σέρρες Το Σκυδραϊκό Καρναβάλι θα επαναληφθεί και...

Ο Γιώργος Αυτιάς ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μείωση της γραφειοκρατίας

Με σαφή τρόπο ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αυτιάς θέτει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το ερώτημα της μείωσης της γραφειοκρατίας, ορμώμενος από τις πρόσφατες...

Απόστολος Τζιτζικώστας: Γεωστρατηγικό πλεονέκτημα οι μεταφορές της Βόρειας Ελλάδας

Ο κ. Τζιτζικώστας μιλώντας στο Thessaloniki Summit 2025, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδας και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών παρουσίασε το περίγραμμα των...

Συνέχισε να διαβάζεις