Σε επίπεδα που δεν έχουν προηγούμενο έχουν σκαρφαλώσει οι τιμές της αμόλυβδης και του ντίζελ και στις Σέρρες καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει εκτοξεύσει στα ύψη το μαύρο χρυσό.
Ιδιαίτερα στην πόλη μας οι οδηγοί που επισκέπτονται τα βενζινάδικα δεν ξέρουν πλέον πραγματικά τι θα δουν όσον αφορά το κόστος, αφού η μέση πανελλαδική τιμή αλλάζει καθημερινά με καταιγιστικούς ρυθμούς κι έχει ξεπεράσει ούτε λίγο ούτε πολύ ακόμη και τα 2,1 ευρώ ανά λίτρο για την απλή αμόλυβδη.
Πρόκειται για αύξηση 11,5% μέσα σε μόλις δυόμισι εβδομάδες , από την στιγμή που ξεκίνησε ο πόλεμος, που οδήγησε το αργό πετρέλαιο ακόμη και πάνω από τα 130 δολάρια το βαρέλι.
Σε περιοχές της περιφέρειας και σε νησιά μάλιστα οι τιμές της απλής αμόλυβδης 95 οκτανίων φτάνουν ακόμη και τα 2,26 ευρώ το λίτρο!
Σοκ προκαλούν οι τιμές και στο πετρέλαιο κίνησης, το οποίο όμως εκτός από ιδιωτική χρησιμοποιείται και για επαγγελματική χρήση.
Το κόστος ανά λίτρο πλησιάζει πλέον τα 2 ευρώ δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για νέες ανατιμήσεις στις ήδη υψηλές τιμές -αφού πλέον «καίει» και η μεταφορά των προϊόντων.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το πετρέλαιο κίνησης έχει αυξηθεί κατά 22,4% από την αρχή του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου, με μέση πανελλαδική τιμή στις 13 Μαρτίου στα 1,991 ευρώ το λίτρο.
Το ρεκόρ στις ποσοστιαίες αυξήσεις όμως ειδικά μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία –αλλά και από πέρσι συνολικά- το κατέχει το πετρέλαιο θέρμανσης.
Έχει φτάσει αισίως τα 1,622 ευρώ το λίτρο καθιστώντας το ουσιαστικά απαγορευτικό για τα νοικοκυριά που θέλουν να βάλουν ποσότητες στις δεξαμενές τους καθώς οι θερμοκρασίες παραμένουν χαμηλές.
Με τις απαιτούμενες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης για έναν καυστήρα να είναι μεγάλες, ένας καταναλωτής θέλει πλέον πάνω από 850 ευρώ για να βάλει μόλις 500 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης, ενώ από την αρχή του πολέμου η αύξηση αυτή φτάνει το 27,4%.
Το πρόβλημα όμως δεν το έχουν μόνο οι ιδιώτες αλλά και τα σχολεία που προσπαθούν με τα λιγοστά τους χρήματα να μην κρυώσουν τα παιδιά, ενώ και οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται καθημερινά στο νομό μας αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα αυτό το διάστημα με την αύξηση των τιμών στα καύσιμα και γι αυτό ζητούν τη στήριξη της πολιτείας
Βέβαια άλλο είναι το αίτημα που προωθείται αυτές τις μέρες στο Υπουργείο Παιδείας
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, ζητούν από την Πολιτεία να μειωθεί ο χρόνος παραμονής τους στην οργανική τους θέση από τα 2 έτη σε 1 έτος έτσι ώστε να μπορούν να είναι κοντά στις οικογένειες τους, οι οποίες κινδυνεύουν με διάλυση.
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί βέβαια δεν είναι τίποτα μικρά παιδιά, αλλά ήταν επί σειρά ετών αναπληρωτές τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Και μπορεί για πρώτη φορά να διορίστηκαν ως μόνιμοι για το σχολικό έτος 2021-2022 σε διάφορες εκπαιδευτικές μονάδες (νησιά, ηπειρωτική χώρα κ.λπ.)αλλά το διάστημα αυτό δημιούργησαν οικογένειες και πλέον έχουν μικρά παιδιά και αυξημένες οικογενειακές ανάγκες.
Και φυσικά με βάση το νόμο που ισχύει πρέπει να παραμείνουν στις θέσεις που διορίστηκαν το 2021-2022, χωρίς δικαίωμα μετάθεσης.
Όμως, κατά το παρελθόν την δεκαετία του 2000 σε παρόμοια περίπτωση, με νομοθετική διάταξη και για παρόμοιους λόγους περιορίστηκε ο χρόνος υποχρεωτικής παραμονής τους σε ένα έτος.
Τώρα ζητούν να γίνει το ίδιο γιατί έχουν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα, όπως είναι η επιμέλεια των παιδιών τους, η καταβολή διπλών ενοικίων, κ.λπ.
Δεν είναι δίκαιο;
Άλλωστε το υπουργείο υποσχέθηκε και για φέτος διορισμούς
Οπότε θα βρεθούν οι αντικαταστάτες τους!