Πρεμιέρα είχαμε χτες για τα νέα διόδια στο δρόμο Σέρρες-Θεσσαλονίκη.
Μια δύσκολη αρχή και φυσικά δεύτερα διόδια στο δρόμο που πραγματοποιούν καθημερινά πολλοί Σερραίοι είναι πλέον η πραγματικότητα που βέβαια είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί κατά τις ώρες αιχμής μποτιλιάρισμα και να ανοίξουν οι υπεύθυνοι τις μπάρες.
Αλλά ποια είναι η αλήθεια;
Ποιος ευθύνεται για τα διόδια;
Άποψή μας είναι πως το πολιτικό παρελθόν υπεύθυνο για τα νέα διόδια που θα πληρώνουν οι Σερραίοι

Γιατί η πολιτική ιστορία γύρω από τα νέα διόδια στο δρόμο Σέρρες- Θεσσαλονίκη φέρει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ και στην συνέχεια αυτή την υποχρέωση της Νέας Δημοκρατίας.
Κάτι σαν την συνθήκη των Πρεσπών!
Από το 2017 η ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη προέβλεπε
Τρεις νέους Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων
Πάντως η εγκατάσταση των διοδίων αποτελούσε απαίτηση των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι είχαν διαμηνύσει στο ΤΑΙΠΕΔ, το ατελέσφορο της διαγωνιστικής διαδικασίας εάν δεν ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός με τα διόδια.
Υπενθυμίζουμε πώς μέρος των χρημάτων από τα διόδια πάνε για την αποπληρωμή του ελληνικού χρέους στους… δανειστές μας.
Όπως όλοι θυμάστε από το 2017 η ΚΥΑ Τσακαλώτου-Σπίρτζη αποτελεί άλλο ένα προαπαιτούμενο στις δεσμεύσεις με τους δανειστές αλλά και ένα μέσο διευκόλυνσης στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας από τις συμπράξεις που σήμερα εμπλέκονται και είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects και η κοινοπραξία «Μυτιληναίος» – Vinci – Αβαξ.

Έτσι σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση στον Ανισόπεδο Κόμβο Λαγκαδά/Σερρών προβλεπόταν να κατασκευαστούν τρεις νέοι Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων στην Εγνατία Οδό που υπολογίζεται ότι εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού της χώρας, το 33% του ΑΕΠ, το 54% των αγροτικών περιοχών, το 41% της απασχόλησης στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου και το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας.”
Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση Σπίρτζη οι 3 νέοι Σταθμοί Διοδίων θα χρεώνουν μήκος 7,5χλμ. από τον Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως τον Α/Κ Ευκαρπίας της Εγνατίας Οδού.
Τιμή διόδια:0,30 λεπτά για τα ελαφρά οχήματα

Όπως προβλέπει το άρθρο 2.5 της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης, το ύψος των νέων διοδίων θα είναι αρχικώς 0,04€/χλμ για τα ελαφρά οχήματα και πολλαπλάσια ποσά για τα φορτηγά.
Προκύπτει ότι για μήκος περιοχής χρέωσης 7,5χλμ. το κόστος των νέων σταθμών διοδίων στον Ανισόπεδο Κόμβο Λαγκαδά/Σερρών θα είναι αρχικά 0,3€ για τα ελαφρά οχήματα, 0,75€ για τα μικρά φορτηγά και 1,05€ για τα μεγάλα φορτηγά.
Βέβαια για την αναπροσαρμογή της τιμής θα γίνει προσπάθεια από τη πλευρά της σημερινής κυβέρνησης από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης της σύμβασης της Εγνατίας Οδού σε μια από τις δυο κοινοπραξίες που αναφέραμε..
Βλέπεις οι επιλογές συμβαδίζουν πάντα με κάποιο κόστος..
Και δυστυχώς για τους όλους εμάς τους Σερραίους Μακεδόνες, οι πολιτικές επιλογές του παρελθόντος, έχουν βάλει την υπογραφή τους στο μέλλον μας…
Έπεται η συνέχεια