Μπορεί τα έργα για τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ να τελειώνουν στο ν. Σερρών και ο Δήμαρχος Σερρών να δηλώνει «εξοργισμένος» για την «μη ολοκλήρωση των έργων των αντισταθμιστικών οφελών».
Αλλά οσονούπω όπως μαθαίνω θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής ενός άλλου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, ο οποίος θα διασχίζει και αυτός την Π.Ε. Σερρών από άκρη σε άκρη.
Στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής αναρτήθηκε εδώ και μέρες η Ανακοίνωση – Πρόσκληση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας που αφορά στο φάκελο «Διαβίβαση προς δημοσιοποίηση και διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Χερσαίο Τμήμα του Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής πίεσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ (Κήποι Έβρου –Φλωροβούνι Θεσπρωτίας)» των Δήμων Αμφίπολης, Νέας Ζίχνης, Εμμανουήλ Παππά, Σερρών, Ηράκλειας της Π.Ε. Σερρών, που ανήκει
στην υποκατηγορία 1 της πρώτης (Α) κατηγορίας της 11ης ομάδας – Μεταφορά ενέργειας καυσίμων και χημικών ουσιών με α/α 01, με φορέα υλοποίησης του έργου : «IGI POSEIDON S.A.», προς ενημέρωση των πολιτών.
Η κατάθεση των απόψεων των πολιτών μπορεί να γίνει έως τις 06/03/2019, υποβάλλοντος το έντυπο Δ11, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων (Π.Κ.Μ.) (τηλ 2313325550).
Η εταιρεία IGI Poseidon S.A. (Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας – Ιταλίας / ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.) ιδρύθηκε το 2008 και σε αυτή συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON και είναι υπεύθυνη για τη μελέτη,
την κατασκευή και τη λειτουργία του υποθαλάσσιου διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Ιταλίας (IGI Poseidon) καθώς και του αγωγού Eastern Mediterranean Pipeline (East Med).
Επίσης η εταιρεία συμμετέχει ως μέτοχος με ποσοστό 50% στο έργο του Ελληνο-Βουλγαρικού Διασυνδετήριου Αγωγού (IGB).
Ο αγωγός Poseidon θα εκτείνεται για περίπου 760 χιλιόμετρα στην ελληνική επικράτεια από τα τουρκοελληνικά σύνορα στους Κήπους μέχρι το Φλοροβούνι ενώ στη συνέχεια για περίπου 216 χιλιόμετρα θα διασχίζει υποθαλάσσια το Ιόνιο πέλαγος μέχρι την ξηρά στην Ιταλία και το σταθμό λήψης Otranto (το υπεράκτιο τμήμα), όπου θα συνδεθεί με το ιταλικό εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου.
Η νέα διαμόρφωση του έργου θα επιτρέψει την πρόσβαση σε φυσικό αέριο από τη λεκάνη της Κασπίας, την Κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου.
Διαβάστε τι είχε γίνει εδώ!