Με αφορμή την προσπάθεια της κυβέρνησης να περιορίσει τις καταλήψεις στα δημόσια σχολεία μέσω της ποινικοποίησης, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, δήλωσε:
«Είναι σαφές ότι η πανδημία έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα, νέες ανάγκες και νέες προτεραιότητες σε όλο το φάσμα της καθημερινής κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Περιορισμοί, τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας, νέος τρόπος λειτουργίας της αγοράς, νέος τρόπος λειτουργίας των νοσοκομείων και πολλά άλλα.
Επικεντρώνοντας στα σχολεία και στον τρόπο που αυτά κλήθηκαν να λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί στην κατεύθυνση της υγειονομικής προστασίας της σχολικής κοινότητας, πέρα από την υποχρέωση χρήσης μάσκας στην ώρα των μαθημάτων, τόνισε ο Λευτέρης Αβραμάκης.
Αντίθετα αντί να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, ακούσαμε εμβρόντητοι την Υπουργό να υποστηρίζει δημόσια ότι ο Μ.Ο. των μαθητών ανά τάξη είναι 15 – 17 μαθητές και δεν χρειάζεται να ληφθεί κανένα μέτρο.
Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου κατάφερε να ανοίξουν τα σχολεία με τους μισούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από ότι πέρυσι, χωρίς να έχουν γίνει μόνιμες προσλήψεις και με τεράστια κενά σε ειδικότητες και βοηθητικό προσωπικό, χωρίς προσωπικό καθαριότητας και χωρίς να έχει επιβάλει την απολύμανση συνολικά των σχολικών αιθουσών.
Οι μαθητές αντιλαμβανόμενοι ότι καλούνται να επανέρθουν στο σχολικό περιβάλλον σε υγειονομικές συνθήκες χειρότερες από την επανέναρξη των μαθημάτων μετά το lockdown του περασμένου Μαρτίου, ξεκίνησαν να αντιδρούν όλα όσα θα έπρεπε να είναι αυτονόητα για ένα κράτος που θέλει να προστατέψει τους νέους και όσους έρχονται σε επαφή με αυτούς.
Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που οι μαθητές ξεσηκώνονται έχοντας μάλιστα ομογενοποιημένα αιτήματα με κυριότερα την πρόσληψη περισσότερων εκπαιδευτικών, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, ένα σχολικό περιβάλλον ασφαλές για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους οικείους τους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μαθητές δεν έχουν προσθέσει αιτήματα που θα μπορούσαν να αποπροσανατολίσουν αλλά πρακτικά έχουν υιοθετήσει τις συστάσεις των ειδικών που προειδοποιούσαν την κυβέρνηση να προετοιμάσει κατάλληλα τη νέα σχολική χρονιά ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς να πολλαπλασιάζει υπέρμετρα τους υπαρκτούς κινδύνους εξάπλωσης του COVID-19.
Απέναντι σε αυτή τη δικαιολογημένη αντίδραση των μαθητών, παρατηρούμε την κυβέρνηση δια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και άλλων προθύμων πολιτικών προσώπων να προσπαθούν να ποινικοποιήσουν τις καταλήψεις διασύροντας τους μαθητές και τους γονείς τους, αποστέλλοντας αστυνομικούς να ζητήσουν στοιχεία μαθητών ή να κάνουν συστάσεις σε μαθητές, απειλώντας με αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις, διακινώντας fake news και κάνοντας ότι μπορούν για να επαναφέρουν τη χώρα σε μια κανονικότητα άλλων δεκαετιών που ελπίζαμε ότι έχουν φύγει ανεπιστρεπτί.
Το αποτέλεσμα βέβαια είναι το αναμενόμενο.
Αντί για διάλογο που θα μπορούσε να λύσει έστω εκ των υστέρων πολλά από τα προβλήματα, η κυβέρνηση επιλέγει την καταστολή και τον εκφοβισμό με συνέπεια να αυξάνονται τελικά οι σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη.
Η κυβέρνηση αρνείται να ακούσει ακόμα και τους συνδικαλιστές της δικής της παράταξης που συντάσσονται στην πλειοψηφία τους με τους μαθητές, υποστηρίζοντας ότι οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων πρέπει να αλλάξουν άμεσα.
Τα παιδιά σήμερα έχουν δίκιο.
Οφείλουμε όχι απλώς να κατανοήσουμε αυτά που λένε, αλλά οφείλουμε και να τα στηρίξουμε απαιτώντας από την κυβέρνηση την μείωση άμεσα του μέγιστου αριθμού ανά τάξη, την εξεύρεση περισσότερων σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, ανέφερε ο Λευτέρης Αβραμάκης.
Σε αυτές τις συνθήκες που μόνη της η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δημιούργησαν, δεν μένει άλλη λύση από την παραίτηση ή την αποπομπή της Υπουργού Παιδείας και την αντικατάστασή της από πρόσωπο που θα είναι διατεθειμένο να βρει άμεσα λύσεις στα πιεστικά προβλήματα της εκπαίδευσης που απειλούν και τη δημόσια υγεία».