Στις 16 Ιουλίου ο επικεφαλής της Ελληνικής Λύσης κ. Κυριάκος Βελόπουλος με ερώτησή του έθεσε το θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Καβάλας (Σιδηροδρομική Εγνατία) που υποβαθμίζει και αδικεί τη σιδηροδρομική σύνδεση με τις πόλεις των Σερρών και της Δράμας.

Στην απάντησή του ο Σερραίος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής απάντησε γραπτώς πως θα δρομολογηθεί η σχεδίαση νέας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αμφίπολης και Νέας Ζίχνης, η οποία με την παράλληλη ανακαίνιση της υπάρχουσας σύνδεσης Νέας Ζίχνης – Σερρών, θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Νομού μας
Παράλληλα ο Υπουργός αναφέρει πως στα υφιστάμενα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου έχουν προγραμματιστεί έργα αναβάθμισης.
Πάντως οφείλουμε εδώ να σημειώσουμε πως ο σχεδιασμός της νέας σύνδεσης Αμφίπολης –Νέας Ζίχνης είναι κάτι νέο και δεν περιλαμβάνονταν μέχρι σήμερα τουλάχιστον στον σχεδιασμό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας όπως αυτή τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Τι λέει ο Κώστας Καραμανλής;
«Ο σχεδιασμός της Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας Ανώνυμης Εταιρείας (ΟΣΕ ΑΕ) σε ό,τι αφορά τη Σιδηροδρομική Εγνατία και το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο γίνεται εκ παραλλήλου, δηλαδή ,η μελέτη και κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμφίπολη, την Καβάλα (εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος») και τους Τοξότες αφορά γραμμή υψηλών ταχυτήτων, λόγω του ότι η μορφολογία του εδάφους όπου θα διέρχεται είναι κυρίως πεδινή.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέεται με την υφιστάμενη στους
Τοξότες και έτσι η πόλη της Δράμας θα συνδέεται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.
Αντίστοιχα για την πόλη των Σερρών θα δρομολογηθεί η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με την Νέα Ζίχνη.

Παράλληλα θα δρομολογηθεί η ανακαίνιση της υπάρχουσας γραμμής από την Νέα Ζίχνη μέχρι την πόλη των Σερρών και τελικά οι κάτοικοι των Σερρών θα συνδέονται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.
Με τον τρόπο αυτό, τόσο οι κάτοικοι των Σερρών όσο και οι κάτοικοι της Δράμας θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν και με την υφιστάμενη γραμμή αλλά και με νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με καλύτερους δρομολογιακούς χρόνους.
Επιπρόσθετα, για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη–Αλεξανδρούπολη, που εξυπηρετεί τους Νομούς Σερρών και Δράμας, η ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ περιλαμβάνει στα προγραμματισμένα έργα της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη –Στρυμόνας -Προμαχώνας.
Η ΟΣΕ ΑΕ έχει ήδη εκπονήσει οριστικές μελέτες στα τμήματα Στρυμώνα –Σέρρες-και Δράμα –Παρανέστι –Σταυρούπολη με στόχο τη βελτίωση της χάραξης στα τμήματα αυτά, ενώ είναι σε εξέλιξη και μελέτες που αφορούν ορισμένα προβληματικά τμήματα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης–Σερρών–Δράμας-Τοξότες, με σκοπό την αναβάθμιση, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότησή της, για την βελτίωση της ποιότητας των δρομολογιακών χρόνων και της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων των κατοίκων των περιοχών αυτών.