01/03/2025
8.1 C
Serres

Βουλή: Εγκρίθηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία – Τι προβλέπει, οι θέσεις των φορέων

Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας εγκρίθηκε επί της αρχής το σχέδιο νόμου για το δίκτυο Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. Στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στην ψηφοφορία επί της αρχής, «ναι» στο σχέδιο νόμου δήλωσε η Νέα Δημοκρατία.

eirini gotsika grigoris zarotiadis

Επιφύλαξη, για την τελική της στάση στην ολομέλεια, δήλωσε η αντιπολίτευση, με εξαίρεση το ΚΚΕ και τη Νέα Αριστερά, που δήλωσαν εξ’ αρχής «κατά».

Παράλληλα, στην κατάθεση εφαρμοστικής διάταξης με την οποία θα επιχειρηθεί να «πριμοδοτηθεί» η εντοπιότητα των μαθητών, για τη φοίτησή τους στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (ΔΗΜΩΣ), προχωρά το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με όσα ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κλείνοντας τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

BMW2grand coupe afoi ioannidi serres

Να «πριμοδοτηθεί» ρητά η εντοπιότητα των μαθητών, για την εισαγωγή τους στα ΔΗΜΩΣ, είχαν ζητήσει, νωρίτερα σήμερα, οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης στη διαδικασία ακρόασης φορέων στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητήθηκε το νομοσχέδιο «Κύρωση της από 20.1.2025 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του Κοινωφελούς Ιδρύματος με την επωνυμία «Κοινωφελές Ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» (Alexander S. Onassis Public Benefit Foundation)» και της εταιρείας με την επωνυμία «Αριόνα Ελλάς, Ανώνυμη Εταιρεία Καλλιτεχνικών και Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Τεχνική Οικοδομική» για τη λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων».

Ως την Τετάρτη, όταν δηλαδή το νομοσχέδιο για τα Ωνάσεια Σχολεία θα συζητηθεί στην ολομέλεια, το υπουργείο Παιδείας θα αντιμετωπίσει επίσης και το ζήτημα των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών, που θα χρειαστεί να μετακινηθούν από τα σχολεία στα οποία διδάσκουν, μετά την ίδρυση ΔΗΜΩΣ.

H υφυπουργός Παιδείας, απάντησε σε μια σειρά αιτιάσεων της αντιπολίτευσης για τα υπό ίδρυση Ωνάσεια σχολεία και διευκρίνισε, μεταξύ άλλων ότι:


– Τα κριτήρια ίδρυσης των ΔΗΜΩΣ ήταν το μέγεθος των σχολικών μονάδων, το αν γειτνιάζουν με άλλα πρότυπα σχολεία, αν υπάρχει προσβασιμότητα, να λειτουργήσουν σε περιοχές με περισσότερους από 70.000 κατοίκους.

– Τα όμορα σχολεία με τα ΔΗΜΩΣ, θα έχουν υπό προϋποθέσεις τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δραστηριότης των ομίλων των Ωνασείων Σχολείων.

– Υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση των μαθητών, με ευθύνη της Περιφέρειας, όπως συμβαίνει και με όλα τα παιδιά.

– Στη διοικούσα επιτροπή για τα ΔΗΜΩΣ, την πλειοψηφία θα έχει το Δημόσιο.


– Το Ίδρυμα δεν επιδιώκει να έχει λόγο στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Θέλει να συνεισφέρει, με τα χρήματα που δίνει το Ίδρυμα και να βοηθήσει να υπάρξουν καλύτερες υποδομές, περισσότερες ώρες διδασκαλίας, με την αντίστοιχη αμοιβή των εκπαιδευτικών, όχι όμως παρέμβαση σε αυτά που ισχύουν για τα πρότυπα.

– Όποια αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα, θα γίνεται μετά από εισήγηση του ΙΕΠ και με απόφαση και υπογραφή του υπουργού Παιδείας.

– Οι αποφάσεις στη διοικούσα επιτροπή για την επιλογή των εκπαιδευτικών, θα λαμβάνονται, όχι με αυξημένη πλειοψηφία και όχι ομοφωνία, αλλά πάντοτε με πλειοψηφία του Δημοσίου και με τα κριτήρια που υπάρχουν στη σύμβαση δωρεάς.

– Το πρόγραμμα των ΔΗΜΩΣ δεν θα είναι διαφορετικό από το ωρολόγιο πρόγραμμα που είναι ίδιο σε όλα τα σχολεία.

– Το προσωπικό της καθαριότητας και της φύλαξης είναι ευθύνη του Δημοσίου. Αν το Ίδρυμα όμως θελήσει να προσλάβει περισσότερο προσωπικό για καθαριότητα και φύλαξη, θα πάρει πρόσθετο προσωπικό το οποίο θα αμείβεται απευθείας από το Ίδρυμα.

– Η πρόβλεψη που έχει μπει στη σύμβαση, ότι οι διατάξεις αυτής υπερισχύουν κάθε άλλη διάταξης που ισχύει, είναι πάγια πρακτική σε όλες τις συμβάσεις και έχει τη σημασία ότι υπερισχύουν οι ειδικές διατάξεις των γενικών.

– Ο δημόσιος χαρακτήρας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Ιδρύματος στη διοικούσα επιτροπή, δεν καταλύεται, διότι την πλειοψηφία έχει και θα την έχει το Δημόσιο.

– Οι εκπαιδευτικοί στα ΔΗΜΩΣ θα έχουν πρόσθετη αμοιβή όταν κάνουν πρόσθετη υπηρεσία, γιατί θα συμμετέχουν σε ομίλους και σύνολα, έως 24 ώρες το μήνα.

– Οι εξετάσεις εισαγωγής στα ΔΗΜΩΣ θα είναι οι εξετάσεις δεξιότητας που γίνονται για την εισαγωγή σε όλα τα πρότυπα σχολεία.

– Δεν απομακρύνονται μαθητές. Τα παιδιά που σήμερα φοιτούν στα σχολεία που θα γίνουν ΔΗΜΩΣ, θα συνεχίσουν να φοιτούν εκεί μέχρι να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους. Κάποια παιδιά που θα νιώσουν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν εκεί, η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα φροντίσει γι’ αυτά.

Οι θέσεις των φορέων για τα υπό ίδρυση Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία
Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής εξελίχθηκε νωρίτερα σήμερα η διαδικασία της ακρόασης φορέων.

Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέτα Μακρή ενημέρωσε τα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής ότι το υπουργείο, στη βάση επισημάνσεων και παρατηρήσεων, επεξεργάζεται τις δυνατότητες που υπάρχουν ώστε να υπάρξει προτεραιοποίηση των παιδιών που προέρχονται από τις περιοχές που θα γίνουν τα ΔΗΜΩΣ, για την εισαγωγή τους στα σχολεία αυτά. Το υπουργείο, όπως είπε, επεξεργάζεται και ρύθμιση για την «οργανικότητα» των εκπαιδευτικών που σήμερα υπηρετούν στα σχολεία που θα γίνουν ΔΗΜΩΣ.

Ίδρυμα Ωνάση: Ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά
Ο Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, ανέφερε ότι η πρωτοβουλία για τη δημιουργία των 22 Ωνάσειων Σχολείων, συμπίπτει με το ιστορικό ορόσημο της συμπλήρωσης των 50 χρόνων από την ίδρυση του. «Δεν είμαστε ένας ιδιώτης που προσπαθεί να αρπάξει με ιδιοτελείς σκοπούς τίποτα, ούτε την υγεία, ούτε την παιδεία ούτε τον πολιτισμό. Δεν είμαστε μια εταιρεία που επιδιώκει να βελτιώσει την εικόνα της ούτε για να γλυτώσουμε φόρους.

Είμαστε ένα κοινωφελές ίδρυμα και όλα ξεκινούν με την παρακαταθήκη του ιδρυτή μας Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος υπέδειξε την κοινωφέλεια ως την αρχή που ρυθμίζει τη λειτουργία του ιδρύματος. Δεν έχουμε κανένα φορολογικό όφελος, δεν θα εισπράξουμε ούτε ένα ευρώ, δεν θα υπάρχουν δίδακτρα ούτε για τη διδασκαλία ούτε για τους ομίλους αλλά ούτε και κανένα voucher.

Δεν έχουμε ούτε προσδοκούμε σε κανενός είδους έσοδο. Αντίθετα, οι καθηγητές και οι γονείς που με το εισόδημά τους στήριζαν τους ομίλους και τις άλλες δράσεις των παιδιών του σχολείου τους, θα μας δουν να αναλαμβάνουμε εμείς και αυτό το βάρος. Στηρίζουμε και ενισχύουμε τους μαθητές επειδή ονειρεύονται και πειραματίζονται, μιλούν με την εποχή τους έχουν θέληση και ορμή», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης φορέων στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση απάντησε σε σημεία που βρίσκονται στην αιχμή της κριτικής, για το περιεχόμενο της σύμβασης δωρεάς, και σε ερωτήματα που μπορεί να απασχολούν τα κόμματα και την κοινή γνώμη. Ανέφερε ειδικότερα ότι:

– Βασικό κριτήριο της πρωτοβουλίας είναι να δοθούν ευκαιρίες σε μαθητές που ζουν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και έχουν πληθυσμό άνω των 80.000 κατοίκων. Προϋπόθεση ήταν επίσης να μην υπάρχουν άλλα πρότυπα ή πειραματικά σχολεία σε κοντινή απόσταση ενώ ρόλο έπαιξε και η γεωγραφική εγγύτητα των σχολείων και λυκείων που επελέγησαν, ώστε να διευκολύνεται η μεταξύ τους συνεργασία καθώς και η συνεργασία τους με ΑΕΙ.

– Τα Ωνάσεια Σχολεία θα είναι δημόσια σχολεία με τους καθηγητές να παραμένουν λειτουργοί της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το πρόγραμμα σπουδών είναι αυτό που ισχύει για όλα τα πρότυπα.

– Η πολυτυπία δεν μπορεί να είναι επιχείρημα κριτικής γιατί ισχύει από χρόνια στον χάρτη της εκπαίδευσης. Υπάρχουν ήδη πολλά είδη σχολείων, γενικά, πρότυπα, πειραματικά, επαγγελματικά, εσπερινά, μουσικά, εκκλησιαστικά, ένταξης, τεχνικά και άλλα, εδώ και πολλά χρόνια.

– Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία δεν θα είναι «ελιτίστικα σχολεία». «Ελίτ σημαίνει αποκλεισμός. Το Ίδρυμα Ωνάση επιδιώκει το ακριβώς αντίθετο. Σκοπός είναι να δοθεί δυνατότητα σε παιδιά που δεν ανήκουν σε καμία ελίτ, αλλά αντίθετα αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις, να έχουν ίσες ευκαιρίες με τα παιδιά των ιδιωτικών σχολείων».

– Μια από τις καινοτομίες των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων είναι οι εξετάσεις να δίνουν έμφαση, όχι μόνο στις γνώσεις αλλά και στις γενικότερες δεξιότητες και την προσωπικότητα του παιδιού.

– Το Ίδρυμα Ωνάση θέλει να πριμοδοτηθούν-μοριοδοτηθούν τα παιδιά της γειτονιάς ώστε να μπουν κατά προτεραιότητα στο Δημόσιο Ωνάσειο Σχολείο. Θεωρεί ότι τα θέματα των εξετάσεων πρέπει να είναι τέτοια ώστε να τα απαντήσει το παιδί χωρίς προετοιμασία. Πιστεύει ότι είναι ανάγκη να δημιουργηθεί ένα σύστημα εξετάσεων που να μην εξαντλείται στην αποτίμηση των γνώσεων του παιδιού. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε όλοι μαζί, ένα εξεταστικό πλαίσιο που η επιλογή των παιδιών να λαμβάνει υπόψη της τόσο την εντοπιότητα όσο και τις ειδικές δεξιότητες κάθε παιδιού», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

– Τα παιδιά που ήδη φοιτούν στα σχολεία που έχουν επιλεγεί παραμένουν στο ίδιο σχολείο, μέχρι την Γ΄τάξη του σχολείου τους, για να μπορούν να αποφοιτήσουν χωρίς εξετάσεις και χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα παιδιά θα απολαμβάνουν όλα τα οφέλη και την υλικοτεχνική αναβάθμιση και την επιμόρφωση των καθηγητών, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν ειδικές εξετάσεις, μέχρι να τελειώσουν το γυμνάσιο και αντίστοιχα το λύκειο. «Άρα τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στα σχολεία αυτά δεν θα χρειαστεί να μετακινηθούν σε άλλα ήδη κορεσμένα σχολεία».

– Δεν θα θιγούν ούτε κατ΄ελάχιστο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών

– Το Ίδρυμα Ωνάση δεν υποκαθιστά το κράτος αλλά και δεν προσφέρει απλά μια χορηγία. Κάθε πρωτοβουλία που αναλαμβάνει την αγκαλιάζει και παρακολουθεί την πρόοδό της, με τρόπο ολιστικό. Δεν παρεμβαίνει στο πρόγραμμα και στο περιεχόμενο των σπουδών, παρεμβαίνει στο πώς θα γίνει η διαχείριση του οικονομικού τμήματος της δωρεάς.

– Το Ίδρυμα Ωνάση δεν παρεμβαίνει και δεν θέλει να παρέμβει στην αξιολόγηση των καθηγητών. Επιμένει στην αρχή της αξιοκρατίας με βάση όμως το διδακτικό έργο και όχι μόνο τα τυπικά προσόντα. Το Ίδρυμα πιστεύει ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους καθηγητές επιθυμούν να παραμείνουν στα σχολεία, να το κάνουν.

«Μέσα στα επόμενα 12 χρόνια, από τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, θα αποφοιτήσουν τουλάχιστον 22.000 μαθητές. Με αίσθηση ευθύνης το Ίδρυμα Ωνάση θα επενδύσει 160 εκατομμύρια ευρώ συνολικά σε 12 χρόνια, διασφαλίζοντας τη δημιουργία αυτών των σχολείων και την απρόσκοπτη λειτουργία τους στο μέλλον. Είναι μια κοινωνική ανάγκη, μπορούμε να βοηθήσουμε και αφού μπορούμε είναι ηθική μας υποχρέωση να το πράξουμε», είπε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση. Επισήμανε ωστόσο, για το τι μέλλει γενέσθαι, μετά την παρέλευση της 12ετίας, ότι το Ίδρυμα Ωνάση δεν εγκαταλείπει ποτέ τις δωρεές του. Είπε επίσης ότι σε πρώτη φάση, τον προσεχή Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τρία γυμνάσια και τρία λύκεια ως Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, προκειμένου να αξιοποιηθεί στη συνέχεια η εμπειρία που θα αποκτηθεί από την πιλοτική λειτουργία.

ΟΛΜΕ: Εκχώρηση του δημόσιου αγαθού της παιδείας σε ιδιώτες αναδόχους
Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Στυλιανή Μανουσογιωργάκη κατήγγειλε ότι «η κυβέρνηση φέρνει και πάλι ένα νομοσχέδιο χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα» και ότι εδώ και 5,5 χρόνια έχει καταργηθεί κάθε δημοκρατική διαδικασία συζήτησης με τους αρμόδιους φορείς. Η κυβέρνηση, είπε η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, ισχυρίζεται ότι το νομοσχέδιο έχει στόχο να ωφελήσει ομάδες ευάλωτων παιδιών ενώ είναι αυτά ακριβώς τα παιδιά που θα πληγούν από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου. Ο κ. Μανουσογιωργάκη ανέφερε ειδικότερα ότι:

– Στα Ωνάσεια σχολεία οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις και η εισαγωγή θα γίνεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής. Συνεπώς, θα εισάγονται τα παιδιά των προνομιούχων γιατί μόνο αυτών των παιδιών οι οικογένειες μπορούν να πληρώνουν υπηρεσίες παραπαιδείας. Ήδη υπάρχουν φροντιστηριακοί όμιλοι που διαφημίζουν προγράμματα για την εισαγωγή στα Ωνάσεια προτού καν ιδρυθούν, προτού νομοθετηθούν.

– Ουσιαστικά καταργούνται σχολεία της γειτονιάς, με αποτέλεσμα όσα παιδιά δεν καταφέρουν να εισαχθούν σε αυτά να αναγκάζονται να μετακινηθούν αρκετά χιλιόμετρα μακριά σε άλλα σχολεία πιθανώς και σε άλλους δήμους.

– Η πρόβλεψη για διαφοροποιημένο αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα στα Ωνάσεια σχολεία θα αποδομήσει τον παιδαγωγικά ωφέλιμο χαρακτήρα της ενιαίας εκπαίδευσης και αποτελεί σαφή παραβίαση του δικαιώματος ισότιμης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Όλη η διεθνής παιδαγωγική βιβλιογραφία τονίζει τα οφέλη του ενιαίου προγράμματος σπουδών, για όλα τα παιδιά, και τις ολέθριες συνέπειες του διαχωρισμού μαθητών σε τμήματα αρίστων και αδύναμων. Η ΟΥΝΕΣΚΟ αλλά ακόμα και ο ΟΟΣΑ τονίζουν ότι δεν πρέπει να υφίστανται διαχωρισμοί «καλών» και «κακών» μαθητών.

– Είναι ερώτημα τι θα γίνουν τα υπόλοιπα παιδιά στα υπόλοιπα σχολεία που εξακολουθούν να έχουν υποβαθμισμένη εκπαίδευση σε ακατάλληλα κτήρια χωρίς τα απαιτούμενα μέσα και με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών ακόμη και σήμερα.

– Ενδεικτική της ανισότιμης αντιμετώπισης των παιδιών είναι η πρόβλεψη ότι στα Ωνάσεια Σχολεία θα φοιτούν σε κάθε τμήμα 25 παιδιά την ώρα που στα υπόλοιπα σχολεία συγχωνεύονται τμήματα και στοιβάζονται 27, 28 ακόμα και 30 παιδιά στην τάξη.

– Το ίδιο ισχύει και για την επιτακτική καθολικής και κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που αποτελεί βασική υποχρέωση της Πολιτείας και είναι αδιανόητο να μετακυλίεται αυτή στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

– Δίνεται η δυνατότητα στελέχωσης των Ωνασείων με διοικητικό και λοιπό προσωπικό, μέσω μετάθεσης από άλλες υπηρεσίες, την ώρα που τα υπόλοιπα σχολεία στερούνται παντελώς γραμματειακής υποστήριξης και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και φύλαξης.

– Η κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι αρνείται την συνταγματική υποχρέωση να εξασφαλίσει την παροχή εκπαίδευσης, με τους ίδιους όρους, σε όλα τα παιδιά, την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σχολείων με σύγχρονα προγράμματα σπουδών, ασφαλείς και επαρκείς υποδομές και το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.

– Το νομοσχέδιο αποτελεί παραδοχή πλήρους αποτυχίας να εξασφαλίσει η κυβέρνηση την αναγκαία χρηματοδότηση για τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων.

– Η κυβέρνηση, ουσιαστικά, εκχωρεί δημόσια σχολεία, που ιδρύθηκαν με τους κόπους του ελληνικού λαού σε ένα ιδιωτικό ίδρυμα, που θα συμμετέχει με τέσσερα μέλη στη διοικούσα επιτροπή.

– Η διοικούσα επιτροπή θα έχει υπερεξουσίες πέραν της ισχύουσας νομοθεσίας που περιλαμβάνει από την επιλογή διευθυντών και εκπαιδευτικού προσωπικού μέχρι τη διαφοροποίηση των προγραμμάτων, την επιπρόσθετη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου, τη διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής, την επιμόρφωση και την προσέλκυση χορηγιών και δωρεών.

– Παραχωρείται η διοικητική λειτουργία των σχολείων σε μια διοικούσα επιτροπή για την οποία ορίζεται ρητώς ότι οι όροι της σύμβασης δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας. «Η συμφωνία δηλαδή, με ένα ιδιωτικό ίδρυμα, υπερισχύει της εθνικής νομοθεσίας».

– Οι εκπαιδευτικοί της χώρας καταγράφουν, τα τελευταία πέντε χρόνια, μια θλιβερή άνοδο στην κατάταξη της επαγγελματικής εξουθένωσης, παγκοσμίως. Οι εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν στα συγκεκριμένα σχολεία, χάνουν την οργανική τους θέση και θα μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, άγνωστο πώς και σε ποιες περιοχές. Τη θέση αυτή όμως δεν τους τη χάρισε κανείς αλλά την πήραν αξιοκρατικά με τα μόρια τους τα οποία απέκτησαν υπηρετώντας στις εσχατιές της χώρας, σε άθλιες συνθήκες και με άθλιους μισθούς. Είναι αυτοί οι άνθρωποι που κράτησαν τα σχολεία όρθια στα μνημόνια και στην πανδημία.

– Οι προϋποθέσεις που τίθενται για να υπηρετήσουν στα Ωνάσεια σχολεία είναι πρακτικά αδύνατες γιατί πώς θα μπορέσει ένας εκπαιδευτικός, μέσα σε δύο μήνες, να αποκτήσει πιστοποιητικό β΄επιπέδου, όταν με ευθύνη τού υπουργείου δεν είναι ενεργή η διαδικασία των πιστοποιήσεων.

– Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση για τα Ωνάσεια πρέπει να δηλώσουν ρητά ότι αποδέχονται ανεπιφύλακτα την υποχρεωτική απασχόλησή τους, πέραν του κανονικού ωρολόγιου προγράμματος. «Η κυβέρνηση δηλαδή, νομοθετεί την παραβίαση του νομικά προβλεπόμενου ενωσιακού ωραρίου».

Αυτοδιοίκηση: Μοριοδότηση στην εντοπιότητα των μαθητών
Οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης που είχαν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους για τη σύμβαση δωρεάς, είπαν ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση και ότι είναι υπέρ της παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης. Σημείωσαν πάντως ότι είναι συνταγματική υποχρέωση του κράτους η στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και ότι πρέπει γίνουν βελτιώσεις, κυρίως να υπάρξει ουσιαστική μοριοδότηση για την εισαγωγή στα ΔΗΜΩΣ.

ΙΕΠ: Στρατηγικής σημασίας δωρεά για ίσες ευκαιρίες
Ο Σπύρος Δουκάκης πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής είπε ότι το σχέδιο νόμου είναι στρατηγικής σημασίας για την εκπαίδευση στη χώρα και ότι η πρωτοβουλία υπερβαίνει τη βελτίωση των υποδομών αφού προσδιορίζει ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την εκπαιδευτική αναβάθμιση. «Το σχέδιο νόμου για τα ΔΗΜΩΣ υποστηρίζει μια ολοκληρωμένη πρωτοβουλία αναδιάρθρωσης και ενός πλαισίου ίσων ευκαιριών, υποστηρίζει τη διαφοροποίηση και την ένταξη. Παρέχει το θεσμικό υπόβαθρο για την καταπολέμηση εκπαιδευτικών ανισοτήτων και τη θεμελίωση σχολείων πρότυπων, τόσο ακαδημαϊκής αριστείας όσο και κοινωνικής δικαιοσύνης», είπε ο κ. Δουκάκης.

ΔΕΠΠΣ: Πρωτοβουλία που θα ωφελήσει και τα υπόλοιπα σχολεία
Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) Νεκτάριος Κοζύρης είπε ότι με το νομοσχέδιο και τη δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση διευρύνονται τα σχολεία ειδικού τύπου, με σχολείο νέου ειδικού τύπου, το οποίο απευθύνεται σε γειτονιές που έχουν οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις και δίνουν στα παιδιά δυνατότητες να ακολουθήσουν το όνειρό τους και να βοηθηθούν περισσότερο, με μεθόδους που θα είναι ξεχωριστές για τα σχολεία αυτά. Εξέφρασε επίσης την εκτίμηση ότι μεσοπρόθεσμα αυτή η πρωτοβουλία θα βοηθήσει όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας, και τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία.

Γονείς: δημόσια σχολεία παραδίδονται σε ιδιώτες
Η εκπρόσωπος Τύπου της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος Στέλλα Βαλαβάνη είπε ότι η ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων αποτελεί άλλη μια κλιμάκωση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στη μόρφωση των παιδιών. «Είναι προκλητικό τη στιγμή που το σύνολο των δημόσιων σχολείων της χώρας χρειάζεται συντήρηση, επισκευή, τη στιγμή που απαιτείται κατασκευή νέων σχολικών κτηρίων, που έχουμε ανάγκη την αύξηση χρηματοδότησης και την πρόσληψη εκπαιδευτικών, που χρειαζόμαστε εργαστήρια, χώρους άθλησης, θέλετε να μας πείσετε ότι η γενίκευση των προτύπων θα δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα, για τα οποία έχει ευθύνη το κράτος», είπε η κυρία Βαλαβάνη. Είπε επίσης ότι παραδίδονται δημόσια σχολεία σε ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν λόγο για τη λειτουργία τους, αφού θα συμμετέχουν στη διοικούσα επιτροπή.

Κ. Μητσοτάκης: Θα δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση
«Τα Ωνάσεια Σχολεία θα δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εβδομαδιαία ανασκόπηση του. Όπως έγραψε ο πρωθυπουργός, «το ωρολόγιο πρόγραμμα θα ακολουθεί το μοντέλο των Πρότυπων Σχολείων, με την εισαγωγή να γίνεται μέσω εξετάσεων και τη φοίτηση να είναι απολύτως δωρεάν. … Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία έρχονται να πολλαπλασιάσουν τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες, να προάγουν τη συνεργασία μεταξύ δημοσίων σχολείων, πανεπιστημίων και ιδρυμάτων και να δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση -μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μας».

Τα 22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, αποτελούν έναν καινούργιο τύπο δημόσιου σχολείου με βάση την τεχνογνωσία από τα 42 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια. «Θα λειτουργήσουν σε Κολωνό, Κυψέλη, Μενίδι, Πέραμα, Περιστέρι και στη Θεσσαλονίκη σε Ξηροκρήνη και Εύοσμο, ενώ στην Περιφέρεια σε Κοζάνη, Ξάνθη, Ρόδο και Ηράκλειο, προσφέροντας σε χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες τα εφόδια, τη γνώση και το περιβάλλον που χρειάζονται για να εξελίξουν τις δεξιότητές τους», έγραψε ο πρωθυπουργός.

sakis gatsios aris anastasiadis

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Πλήθος κόσμου στο λαϊκό προσκύνημα στα Τίρανα

ΜyDATAapp: Eκδοση τιμολογίων και αποδείξεων από το κινητό

Κώστας Τσιάρας: Προτεραιότητά μας η ευελιξία στην ΚΑΠ και η ίδρυση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο μεγάλη επένδυση για τα αναψυκτικά ΝΕΚΤΑΡ

Μια σημαντική επένδυση που αναμένεται να ενισχύσει την τοπική οικονομία και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας δρομολογεί η σερραϊκή εταιρεία «Αδελφοί Γεωργίου Κουρτίδη Α.Ε.», γνωστή...

Κωνσταντίνος Δάγκος: 97η τελετή Όσκαρ την Κυριακή – Υποψηφιότητες και φαβορί 

Η τελετή απονομής των Όσκαρ του 2025 θα πραγματοποιηθεί τη νύχτα της Κυριακής 2 προς Δευτέρα 3 Μαρτίου.  https://www.youtube.com/watch?v=Nz7SLX5A4YY Η COSMOTE TV, αποτελώντας τον απόλυτο κινηματογραφικό...

Η ΠΚΜ επικεφαλής εταίρος στο έργο  “CCSI4CCSI”

Με βασικό στόχο την ενίσχυση της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας της περιοχής, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος στο ευρωπαϊκό έργο “CCSI4CCSI-...

Σερρών Θεολόγος: Εὐλογημένη και σωτήρια Μεγάλη Τεσσαρακοστή

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΧΗ  ΕΠΙ ΤΗ ΕΙΣΟΔΩ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΝ Πρός τούς εὐσεβεῖς χριστιανούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας από τον Μητροπολίτη Σερρών...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Αμφίπολης όχι από την Λαϊκή Συσπείρωση

Για τον Δήμο Αμφίπολης τα είπαμε και τα ξαναείπαμε Και δεν βλέπουμε «φως στο τούνελ» Προχθές στην απεργία των δημοσιογράφων είχαμε δημοτικό συμβούλιο, αλλά ευτυχώς μάθαμε...

Την ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών εγκαταστάσεων στηρίζουν οι Δήμοι της ΠΚΜ

Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσίασε την Δευτέρα σε αυτοδιοικητικούς, εκπροσώπους επιχειρήσεων και φορέων τα επτά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη από τις αρχές του έτους...

Ο Διαμαντής Γκολιδάκης στη διοίκηση των ΕΑΚ Θεσσαλονίκης

Τα θέματα των αθλητικών υποδομών της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στο επίκεντρο της επίσκεψης εργασίας του ειδικού καρδιολόγου και βουλευτή της ΝΔ στην Α’ Θεσσαλονίκης στο...

Συνέχισε να διαβάζεις